اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

برداشت آمریکا از ذخایر اضطراری نفت خود

به گزارش”صنعت کار”و به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا موعد تحویل محموله‌های نفتی یاد شده را از یک اکتبر (9 مهر) تا 30 نوامبر (9 آبان) اعلام کرده است.
رویترز در تشریح چرایی این تصمیم، به نقل از یک کارشناس بازار می‌نویسد که اقدام دولت ترامپ برای فروش ذخایر نفتی، در راستای مقابله با افزایش قیمت نفت‌ در ماه‌های آینده است.
رویترز تاکید می‌کند که این تصمیم همچنین می‌تواند به خواسته برخی نمایندگان کنگره آمریکا برای تامین کسری بودجه دولت این کشور جامه عمل بپوشاند.
هر بشکه نفت آمریکا روز دوشنبه در بازارهای جهانی به قیمت 66 دلار و 36 سنت معامله شد که رشدی 45 سنتی را نسبت به روز گذشته (یکشنبه) نشان می‌داد. قیمت نفت در هفته‌های گذشته روندی نوسانی را پیموده است.
رویترز پیش از این در گفت وگو با کارشناسان حوزه انرژی، از احتمال افزایش بهای هر بشکه نفت به 150 دلار در پی آغاز تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران خبر داده بود.
اخیرا آژانس بین المللی انرژی هم در گزارشی، با بررسی پیامد تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر بازار جهانی نفت، هشدار داده بود که این اقدام می تواند مشکل جدی برای حفظ تولید در سطح فعلی ایجاد کند.
این نهاد نوشته بود که این تحریم‌ها «ممکن است به قیمت از دست رفتن ظرفیت کافی برای تولید مازاد منجر شود» و «چشم انداز بازار را تحت تاثیر قرار دهد».
درخواست آمریکا از کشورها برای قطع واردات نفت از ایران تاکنون با مخالفت جدی کشورهایی همچون چین و هند مواجه شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا