گوناگون

ارایه تسهیلات به طرح های فضایی از سوی وزارت ارتباطات

به گزارش “صنعت کار” طی توافقی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی ایران مقرر گردید منابع وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در اختیار متقاضیان حوزه فضایی نیز قرار گیرد.
دکتر شبنم یزدانی دستیار رییس سازمان فضایی ایران در توسعه کسب و کارهای فضاپایه گفت: موضوع توسعه بخش خصوصی در حوزه فضایی بطور جدی در دستور کار سازمان فضایی قرار داشته و تامین منابع مالی مورد نیاز در قالب وام یکی از ضرورت‌های تکمیل زنجیره ارزش آن است، از این رو مقرر گردیده منابع مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت قالب وام وجوه اداره شده و متناسب با مبلغ قرارداد شرکت ها با بخش دولتی و عمومی برای حمایت از پروژه ها و طرح های تحقیق و توسعه، توسعه کسب وکار، صادرات کالا و خدمات بخش های خصوصی و تعاونی غیر دولتی، تامین تجهیزات و توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی اختصاص یابد.
یزدانی افزود: با بررسی وضعیت موجود، تصمیم گرفته شد که به زودی فاز جدیدی از اعطای تسهیلات در این حوزه شکل گیرد و با توجه به برنامه کسب‌وکار تدوین‌شده از سوی متقاضیان وام وجوه اداره شده، میزان وام اعطایی آن از سوی کارگروه مربوطه مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به گروه بندی وام های وجوه اداره شده و فعالان این بخش گفت: در حال حاضر ۴ کارگروه شامل سخت افزار، نرم افزار، محتوی و امنیت وجود دارند که متقاضیان حوزه فضایی نیز می‌توانند درخواست خود را در یکی از این دسته بندی‌ها ارایه دهند.
یزدانی در ادامه خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فرآیند انجام کار، به صفحه مربوط به وام وجوه اداره شده در وبگاه رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس https://ees.ict.gov.ir/web/loan مراجعه نمایند.

منبع:روابط عمومی سازمان فضایی ایران

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا