اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

آزاد سازی ذخیره های نفت آمریکا فقط قیمت را گران تر می کند

به گزارش “صنعت کار”حسین کاظم‌پور اردبیلی در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد: فروش نفت خام از ذخیره‌سازی‌های آمریکا نشان می‌دهد که دیگر تولیدکنندگان توان افزایش تولید ندارند و این رویه تنها سبب بالا برددن قیمت‌های جهانی این ماده می‌شود.

وی پیش‌تر گفته بود: آزادسازی ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا نتیجه معکوس خواهد داشت و از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک خطاب به ترامپ گفت: آقای ترامپ خاطرتان هست؟ من پیش‌تر به شما گفته بودم.

وی ادامه داد: یک‌ماه پیش من به شما گفته بودم که به برداشت از ذخیره‌سازی‌های نفت خام خود پناه خواهید برد البته بر خلاف استفاده صحیح از آن، زیرا عربستان و روسیه قادر به افزایش تولید نفت خام نیستند.

کاظم‌پور اردبیلی گفت: روسیه و عربستان تاکنون تنها با استفاده از ذخیره‌سازی‌هایشان به رقم تولید خود افزوده‌اند، آنها با عرضه کم و دیرهنگام از قیمت‌های بالاتر استفاده خواهند کرد.

وی افزود: اکنون شما به استفاده از ذخیره‌سازی‌های نفت خام خود روی آورده‌اید و این سبب افزایش قیمت‌های جهانی این ماده می‌شود.

نماینده ایران در هیئت عامل خطاب به ترامپ گفت: آقای ترامپ چرا این قدر مایوس شدید؟ خونسرد باشید و آرامش خود را حفظ کنید؛ تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کنید و دوباره به مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ ملحق شوید و آن‌جا حرف‌های هسته‌ای خود را بزنید.
منبع:شانا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا