راه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

بررسی راهکار کنترل و مدیریت یکپارچه توزیع کالا در کشور

به گزارش”صنعت کار” ، در این بازدید “راهکار کنترل و مدیریت هوشمند توزیع کالا های اساسی در کشور” که متخصصان نرم افزار مگفا آن را طراحی کرده اند، رونمایی و به تفصیل توانمندی های مگفا در این حوزه به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در تولید و توزیع کالا از تولید کننده تا مصرف کننده نهایی تشریح شد.

مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات در این بازدید با معرفی کامل این راهکار گفت : با تکمیل سامانه جامع تجارت و راه اندازی کامل بخش تجارت داخلی، امکان گردآوری داده از تمامی چرخه واردات و توزیع کالا در کشور فراهم می گردد.

محمد جواد انبیائی افزود: داده‌های توزیع کالا بویژه در خصوص کالاهای اساسی، مرجع بسیار ارزشمندی است که رهگیری و ردگیری کالا را امکان پذیر ساخته و انواع تحلیل‌های داده‌ای و نظارت هوشمند بر چرخه کالا را مقدور می‌سازد در نتیجه امکان دسته بندی بازرگانان برحسب عملکرد یا کشف تقلب و موارد سوء استفاده به نحو مناسب در دسترس سیاستگذاران و عوامل اجرایی کشور قرار خواهد گرفت.

انبیایی همچنین از آمادگی مگفا برای پیاده سازی و اجرای طرح پس از تصویب آن به کمک سازمان های ذیربط خبر داد.

داده های پایه در سامانه های بانکی، ثبت سفارش و گمرک دارای تعریف مشترک کاملی نیستند و این برنامه امکان همگن سازی و پایش این داده ها را به گونه ای فراهم می سازد که از طریق سامانه هوشمند خود اختلالات ناشی از عدم عرضه ، احتکار ، کم فروشی و شبکه توزیع ناسالم را شناسایی می کند.
منبع:ایدرونیوز
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا