اخبارراه و ساختمان

کالاهاى متروکه را از بنادر خارج کنید

به گزارش “صنعت کار”، سیامک علیشاه پور عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در مورد لزوم خارج‌سازى کالاهاى متروکه از بنادر کشور و تعیین‌تکلیف این کالاها توسط نهادهاى متولى، افزود: وجود و افزایش میزان کالاهاى متروکه در بنادر به منزله مشکل در جریان کالا است و بنادر کوچک که از مساحت کمترى برخوردارند به صورت حادترى با این پدیده مواجه خواهند شد.

وى ادامه داد: نهادهاى متولى چون سازمان جمع آورى و فروش اموال تملیکى و  قوه قضاییه است، لازم است هرچه سریع تر نسبت به حل این معضل پیش آمده در بنادر کشور اقدام نمایند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بعضا ترخیص برخى کالاها در بنادر کشور براى واردکننده دیگر صرفه اقتصادى ندارد و این افراد براى خارج سازى کالاى خود از بندر اقدام نمى‌کنند، گفت: حجم بالایى از کالاهاى متروکه در بنادر بلااستفاده هستند و واردکننده نسبت به ترخیص این کالاها مبادرت نمى‌کند، بنابراین باید نهادهاى متولى نسبت به حل چنین مسئله‌اى که بنادر کشور را با مشکلات عدیده‌اى روبرو مى‌کند، اقدام کنند.

علیشاه‌پور ادامه داد: باید قوانین ثبت سفارش از ثبات نسبى برخوردار باشد تا میزان کالاهاى متروکه در بنادر کاهش یابد، متاسفانه به دلیل تغییر مستمر قوانین ثبت سفارش با چالش در بخش واردات مواجه هستیم.

بنابه این گزارش، وى تاکید کرد: ماندگارى برخى کالاها در بنادر کشور به بیش از یک سال افزایش یافته است از اینرو برای کاهش آن باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا