راه و ساختمانصنعت و معدن

رشد ۱۹درصدی جابه‌جایی مسافر در پنج ماه اول امسال 

به گزارش”صنعت کار”مجید ارجونی افزود: با این وجود، در ۵ ماهه نخست امسال حدود ۸۵ هزار نفر مسافر را با افزایش ۱۹ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل جابجا کردیم و به دلیل تقاضای بالای مسافر، سازمان قطار را افزایش داده و تعداد سالن‌های تهران – زاهدان را از ۵ تا ۶ واگن به ۹ تا ۱۰ واگن مسافری رسانده‌ایم .

مدیر کل راه آهن جنوب شرق با بیان اینکه در حال حاضر همه روزه قطار رفت و برگشت زاهدان- تهران و هفته‌ای یکبار قطار رفت و برگشت زاهدان- اصفهان در حال سیر است اظهار داشت: در سال ۹۶ ، ۱۸۱ هزار و ۸۲۹ نفر مسافر در این مسیر جابه جاشده است.

راه اندازی مجدد قطار اصفهان – زاهدان

ارجونی  همچنین با اعلام این خبر که به منظور خدمت‌رسانی و توجه بیشتر به خواسته مسافران، قطار اصفهان – زاهدان در ماه گذشته مجدداً راه‌اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفته است. گفت: همچنین امسال بر اساس ارزیابی‌های دفتر مدیریت عملکرد راه آهن، ایستگاه زاهدان در ایام نوروز ۹۷ رتبه نخست رضایتمندی مسافران را در میان ایستگاه‌های ریلی کشور بدست آورد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش رضایتمندی مسافران از جمله فضاسازی محیط بیرون و داخل ایستگاه، افزایش تکریم و خدمات رسانی به مسافران و خروج بدون تاخیر از مبدا، افزود: در این نظرسنجی بیشترین میزان رضایت مربوط به موضوعات عملکرد و رفتار مامورین ایستگاه و امکانات موجود در نمازخانه یا مسجد بوده و موارد سهولت دسترسی به ایستگاه و فضای انتظار داخل سالن به عنوان موضوعاتی که نیاز به بهبود دارند شناخته شده است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق با یادآوری فعالیت ۲۵ آژانس مسافری در کل استان سیستان و بلوچستان، گفت: بازدید مستمر و هفتگی از این آژانس‌ها در دستور کار راه‌آهن جنوب شرق قرار دارد و خوشبختانه تا کنون مورد خاص و تخلفی از آنها گزارش داده نشده است.

تجهیز قطار تهران – زاهدان به واگن حمل خودرو

از سوی دیگر ارجونی با اشاره به اینکه قطار تهران– زاهدان به واگن‌های حمل توشه و خودرو مجهز شده‌است، افزود: واگن حمل توشه که قبلاً هر ۱۵ روز یک بار در سیر قرار می‌گرفت، اکنون یک روز در میان در همه مسیرها، برای ارائه خدمات موجود است.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده برای انجام سفرهای گروهی با سازمان های مختلف از جمله نهادهای نظامی و آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اینکه این منطقه در زمره مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور قرار دارد، برخی از شرکت‌های مسافری از جمله شرکت رجا تخفیف ۳۰درصدی برای جابجائی معلمان و اعزام ورزشکاران ارائه می‌کنند.

مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق در ادامه از توسعه ایستگاه زاهدان با اعتبار ۶ میلیارد تومان خبر داد و افزود: توسعه این ایستگاه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و ظرفیت فضای داخلی ایستگاه از ۱۵۰ نفر به ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

بهره برداری از پارک کودک درهفته دولت

ارجونی با اشاره به بهره‌برداری از پارک کودک ایستگاه راه‌آهن زهدان در هفته دولت خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این پارک، سرگرمی و آرامش خاطر مسافران است. همچنین درحال حاضر جهت رفاه مسافران، فضای رایگان ارائه می‌شود.

وی هدف از ارائه فضای رایگان را ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه دانست و گفت: بعد از استقبال بخش خصوصی، این بخش به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با ایجاد رستوران در بخش مسافری، خدمات بیشتری به مسافران ارائه شود.

منبع: روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا