اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

افتتاح3طرح پتروشیمی در منطقه عسلویه

به گزارش “صنعت کار”، طرح های پتروشیمی‌های مرجان، فاز سوم پردیس و فاز 1 نیروگاه پتروشیمی دماوندبا حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ، بیژن زنگنه وزیر نفت و مقام های عالی کشور امروز سه شنبه(13 شهریور ) بطوررسمی افتتاح شد.
ساخت فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس که از سال ۱۳۹۰ آغاز شددر مجموع سالانه ظرفیت تولید 1میلیون و هفتصد و پنجاه و پنج هزار تن اوره و آمونیاک را دارد که روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
گفتنی است که با بهره برداری رسمی از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع به بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک منطقه خاورمیانه و جهان با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و 265 هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل می شود .سرمایه گذاری این طرح 285 میلیون یوروارزی و 8608 میلیارد ریال برآورد شده است.
پتروشیمی مرجان
بر اساس این گزارش، عملیات ساخت طرح متانول مرجان نیز با ظرفیت تولید سالانه 1 میلیون و ششصد و پنجاه هزارتن در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و از چندی پیش تولید اولیه خود را آغاز کرده است.
گفتنی است که این طرح پتروشیمی250 نفر اشتغالزایی را در دوران بهره برداری خواهد داشت.سرمایه گذاری این طرح 414 میلیون یورو ارزی و8600 میلیارد ریالی بوده است.
دماوند تامین کننده یوتیلیتی فاز دوم پتروشیمی
همچنین قرار است فاز 1 نیروگاه پتروشیمی دماوند نیز با هدف تامین برق و بخار24 مجتمع پتروشیمی مستقر در فاز2 پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس با حضور رییس جمهوری بطور رسمی وارد مدار تولید شود.
فاز اول نیروگاه دماوند با ظرفیت نصب شده 648 مگاوات و توان تامین 540 مگاوات برق مورد نیاز مجتمع ها از طریق 4 دستگاه توربین ژنراتور گازی فراهم شده و سرمایه گذاری طرح 305 میلیون یورو است .
بر پایه این گزارش، این واحد اکنون برق مورد نیاز مجتمع های مهر، مروارید، کاوریان، انتخاب، تخت جمشید، مرجان، بوشهر، مخازن سبز عسلویه و واحد های آبگیر و یونیت اول واحد تفکیک هوای فشرده را تامین کرده است.
واحد بخار فاز1 نیروگاه دماوند
این نیروگاه با توان تولیدی 2 بولر اصلی و 1 بولر کمکی بازیافت حرارتی ظرفیت تولید 780 تن بخار را در ساعت فراهم کرده است و بخار مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی مهر،مروارید، کاویان و مرجان را تامین می کند و در آینده نیز نیاز سایر طرح های در حال ساخت در فاز 2 را تامین خواهد کرد.
گزارشگر:فرزین سوادکوهی
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا