اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

نماد اجرای اقتصاد مقاومتی طرح‌های پتروشیمی است

به گزارش “صنعت کار”سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۳ شهریورماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از ۲ واحد پتروشیمی و فاز یک نیروگاه مجتمع پتروشیمی دماوند که با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در عسلویه خطاب به رئیس جمهوری گفت: این مراسم مبارک، نمادی از اجرای اقتصاد مقاومتی و بلوغ مدیریتی کشور در آستانه دهه پنجم عمر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اکنون در شرایط تحریم و اوج عناد دشمنان انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه طرح‌های بزرگی در کشور هستیم که سبب تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول در پتروشیمی مرجان و تولید سالانه یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن اوره و آمونیاک در پتروشیمی پردیس می‌شود، طرح نیروگاه دماوند نیز برای تامین آب و بخار این طرح‌ها و ۲۲ طرح پتروشیمی راه‌اندازی شده است.

حاتمی، رقم سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های یاد شده را حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو عنوان کرد که ۱۵ درصد از این مبلغ، سرمایه‌گذاری مستقیم است و بقیه نیر از طریق فاینانس خارجی تامین شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح راه‌اندازی طرح‌های پتروشیمی جدید در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را سبب ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی اعلام کرد که افزون بر تامین نیازهای داخلی، سبب ارزآوری و افزایش صادرات برای کشور شده و گامی بلند برای مقابله با دشمنان است.

وی موفقیت‌آمیز بودن راه‌اندازی طرح‌های پتروشیمی پردیس، مرجان و دماوند را در سایه همکاری صمیمانه وزارت نفت، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و سرمایه‌گذاران دانست و گفت: مدیران صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح در آستانه آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی توانسته‌اند رویه جهادی در پیش گیرند تا نه تنها در عرصه دفاع، بلکه در عرصه صنعت و انقلاب گام بلندی بردارند که نماد هوشمندی مدیریتی و اقتصادی است تا منافع حدود ۳ میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی بازنشستگان نیروهای مسلح را تامین کنند، بنابراین سرمایه این صندوق را در یکی از سودآورترین منابع کشور یعنی پتروشیمی سرمایه‌گذاری کردند.

حاتمی در پایان خطاب به رئیس جمهوری، خواستار فراهم شدن امکان فروش سهام پتروشیمی‌ها در بورس و جذاب شدن قیمت سهام پتروشیمی‌ها شد.
گزارشگر:فرزین سوادکوهی
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا