نفت و پتروشیمیویژه ها

10 هزار میلیارد تومان در آب غرب کشور هزینه شد

وی گفت: مسوولان در شرایط کنونی به منظور مقابله با دشمن، باید گره ها و مشکلات اقتصادی را موشکافی کنند و در کنار آن خدمات نظام از جمله سرمایه گذاری های هزاران میلیاردی را به اطلاع مردم برسانند.
اردکانیان با بیان اینکه رسانه ها در انعکاس خدمات صنعت آب و برق به مردم نقش اساسی داشته باشند، اضافه کرد: جمهوری اسلامی درگیر جنگ همه جانبه اقتصادی شده که از سوی یک اتاق فکر قوی اقتصادی و از جانب برخی قدرت های استکباری جهان هدایت می شود.
او با بیان اینکه دشمنان در کنار این جنگ اقتصادی، یک جنگ رسانه ای دیگری را برای ایجاد اضطراب، یاس و نامیدی در بین مردم در پیش گرفته اند، افزود: آنان می خواهند با بدبین کردن مردم نسبت به برنامه های دولت و نظام، نوعی یاس و ناامیدی در کشور و از جمله در میان اقشار ملت ایجاد کنند.
وزیر نیرو تاکید کرد: این جنگ از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا با استفاده از منابع مالی قارون های منطقه هدایت می شود که غفلت از این جنگ بیشترین آسیب را به کشور می زند.
اردکانیان در ادامه به موضوع آب در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: گزارش تفصیلی از افزایش تخصیص سهم آب این استان آماده کرده ایم که در حال بررسی است ولی تصمیمی خواهیم گرفت که در برخورد با مردم استان و سایر استان‌ها قابل دفاع باشد.
وی افزایش درصد سطح زیر کشت آبی کردستان را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: برخی عقب ماندگی های کردستان در بحث تخصیص آب به سبب مدیریت های اشتباه در 40 سال گذشته است که تلاش می کنیم این مشکل رفع شود.
وزیر نیرو با تاکید بر مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای افزایش سطح زیرکشت آبی این استان، گفت: افزایش درصد سطح زیرکشت آبی یک حقیقت است که باید اتفاق بیفتد.
وی در خصوص پست 400 کیلوولت برق در کردستان آن را جزو طرح‌های بلند مدت برق اعلام کرد و یادآور شد: این طرح نیازمند بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است و بدنبال آن هستیم تا از طریق بانک توسعه صادرات این مبلغ را تامین کنیم.
بنا به این گزارش،  اردکانیان روز پنجشنبه به منظور کلنگ زنی و بهره برداری از چند پروژه آب و برق به استان کردستان سفر کرده است.
عملیات اجرایی پست 230،63 کیلوولت اتحاد کامیاران با اعتبار اولیه لازم 550 میلیارد ریال، امروز با حضور رضا اردکانیان، مرادنیا استاندار کردستان، علوی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی این استان نیز آغاز شد.
همچنین با حضور وزیر نیرو سد عباس آباد بانه با یک هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید، بازدید از سد ژاوه و بازدید هوایی از سامانه انتقال آب از سد آزاد از دیگر برنامه های وزیر نیرو در سفر به کردستان است.
628 هزار مشترک از خدمات شرکت برق کردستان بهره مند هستند که 95 درصد آنها را مشترکان خانگی و تجاری تشکیل می دهند؛ ضمن اینکه بخش صنعت و کشاورزی استان نیز به ترتیب حدود چهار و یک درصد مشترکان را شامل می شوند.
ظرفیت تولید روزانه برق در کردستان 460 مگاوات بوده و ضریب نفوذ برق در بخش شهری این استان 100 درصد است و تمام روستاهای بالای 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا