راه و ساختمانویژه ها

جشنی بزرگ به گرمای محبت کودکانه

به گزارش “صنعت کار” تهران جشن ویژه هزار و ۵۰۰ کودک کار و خیابان با حضور تعدادی از مدیران شهری و هنرمندان همراه بود.

نجم الدیم محمدی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران روز ملی کودک را بهترین دلیل برای پرداختن به کودکان کار و خیابان دانست گفت: موفقیت این کودکان که آینده سازان جامعه هستند، در گرو رعایت حقوق کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی در راستای برنامه های غنی حمایتی و تربیتی برای این قشر از اجتماع است.

محمدی به تشریح خدمات رسانی مراکز پرتو به کودکان کار پرداخت و افزود: با توجه به شرایط ویژه ای که کودکان کار دارند سازمان خدمات اجتماعی تلاش کرده است تا در مدارس پرتو حق تحصیل را به این کودکان بازگرداند و اینگونه مراسم ها نیز بهانه ی خوبی است تا این کودکان یک روز را به دور از هر دغدغه ای کنار هم شاد باشند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: در این مراسم کودکان و نوجوانان پنج تا دوازده ساله ساعاتی پرشور و نشاط را سپری کردند و امیدوارم خاطره ای به یاد ماندنی را با خود به خانه ببردند.

وی افزود: کودکان کار و خیابان نیازمند حمایت و توجه هستند، و حتی یک جمله الهام ‌بخش می‌تواند در زندگی آنان اثرگذار باشد و انتظار هم این است همه دست در دست هم برای حل مشکلات جامعه کمک کنیم و از گسترش آن جلوگیری کنیم.

برگزاری مسابقه، اجرای موسیقی زنده توسط کودکان معلول و سرودخوانی از جمله ویژه برنامه های امروز بود.

حضور هنرمندانی چون میر طاهر مظلومی، مسعود روشن پژوه، حسین رفیعی،مسعود کاظمی، سیاوش قاسمی و هنرمندان محبوب کودکان از جمله اتفاقات ویژه ی این جشن بود که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

هنرمندان در این مراسم روز جهانی کودک را بهترین دلیل برای پرداختن به کودکان کار و خیابان دانستند و از شهرداری تهران برای برگزار این جشن تقدیر کردند.

همچنین در پایان مراسم به تمامی کودکان حاضر در مراسم هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

این جشن به دلیل تقارن روز جهانی کودک(۸ اکتبر-۱۶ مهرماه) با ایام سوگواری ماه محرم و صفر، با تعجیل از تاریخ جهانی و روز رسمی آن برگزار شد.
منبع:سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا