نفت و پتروشیمیویژه ها

بیکاری با رونق صنایع و حل مشکل میدان تابناک برطرف خواهد شد

به گزارش”صنعت کار”، ناصر شریفی در جمع نمازگزاران اهل سنت پارسیان با بیان اینکه فعالیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان شتاب گرفته است، بیان داشت: با توجه به حمایت های دولت و مسئولان و تلاش های مدیریت مجموعه شاهد شتاب بیشتر در حوزه سرمایه گذاری منطقه ویژه پارسیان هستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به وعده مسئولان با آغاز سرمایه گذاری ها در این منطقه معضل بیکاری در شهرستان پارسیان مرتفع خواهد شد.

شریفی در مورد نگرانی گذشته مردم نسبت به مشکلات زیست محیطی در استقرار صنایع انرژی بر خاطرنشان کرد: پس از انتخاب بنده به عنوان نماینده مردم غرب هرمزگان دغدغه مردم پارسیان نسبت به آلایندگی صنایع را از طریق دکتر کلانتری رئیس سازمان محیط زیست پیگیری کردم و این نگرانی ها با با ارائه مجوزهای زیست محیطی رفع شد.

به گفته شریفی، با مجوزهای ارائه شده سازمان محیط زیستی تمامی پروژه های منطقه ویژه پارسیان با پیوست زیست محیطی اجرا می شود و دیگر نگرانی نسبت به این موضوع نیست.

شریفی با اشاره به فرصت های اشتغالی که در منطقه ویژه پارسیان به وجود آمده گفت: در مدت کمتر از یک سال بیش از ۷۰۰ نفر از جوانان شهرستان پارسیان در صنایع انرژی بر مشغول به کار شده اند که این نشان از اهتمام مدیران منطقه ویژه به جذب نیروهای بومی ماندگار در صنایع و پروژه های این منطقه است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: چندین جلسه در خصوص سرمایه گذاری های خارجی در پروژه‌های انرژی بر پارسیان برگزار شد و طبق پیگیری های صورت گرفته کار حضور یکی از شرکتهای خارجی در منطقه ویژه پارسیان نهایی شده و سرمایه گذاری این شرکت پس از طی مراحل قانونی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: با افزایش حجم سرمایه گذاری ها در منطقه ویژه پارسیان طبیعتا تعداد جذب نیرو در این منطقه متناسب با نیاز افزایش خواهد یافت و جذب نیروی بومی یکی از اولویت ها خواهد بود.

وی با اشاره به تاراج رفتن منابع غنیّ زیر زمینی نفت و گاز در میدان مشترک نفت و گاز با همسایه جنوبی ایران افزود: موضوع منابع زیرزمینی مشترک ایران و قطر یکی از ظرفیت های خدادادی است که باید تلاش بیشتری برای افزایش سرمایه گذاری در این حوزه باشد. جلسه ای با کلانترین رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد تا موضوع برداشت از میدان مشترک با همسایه جنوبی ایران به لحاظ زیست محیطی پیگیری شود.

شریفی خاطر نشان کرد: این تعلل باعث شده سال ها همسایه جنوبی ما از منابع مشترک استفاده کند و ما نتوانیم آنگونه که باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: قطعاً اگر ما بخواهیم از وضعیت اسفناک بی کاری جوانان راها شویم که دامن خیلی خانواده ها را گرفته است باید زمینه های اشتغال آنان را بوجود بیاوریم. از این رو فعال سازی صادرات از گمرک شیوء، بهره مندی از میدان نفت و گاز تابناک می تواند در رونق اشتغال شهرستان پارسیان تاثیر بسزایی داشته باشد.

منبع: روابط عمومی منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا