اخبارراه و ساختمان

تفاهمنامه ایجاد اشتغال و کسب وکار گروهی امضا می شود

به گزارش “صنعت کار”مدیران این دو مجموعه، در خصوص تفاهم نامه مشترک در راستای توسعه متوازن و کمک به گسترش کسب و کارهای کوچک و خانگی درقالب طرح “حرکت” ، راه اندازی تعاونی های کارگری و تقویت و بهره گیری از مراکز کاریابی ، حمایت و توانمندسازی معتادان بهبودیافته، ساماندهی کارگران فصلی و همچنین ایجاد کسب و کارهای جمعی و اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد،  بحث و تبادل نظر کردند.

 نجم الدین محمدی، مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت:  میزان مشارکت اجتماعی و به عبارتی فرهنگ کار گروهی یکی از ملاک هایی است که کشورهای توسعه یافته را از کشورهای در حال توسعه مجزا می کند و در نتیجه بهره وری و کیفیت کار افزایش می یابد

محمدی کار جمعی را یکی از مولفه‌های پیشرفت در هر جامعه ای برشمرد افزود:زمانی که افراد یک جامعه فرهنگ کار دسته جمعی را فرا گیرند، تمایل بیشتری نیز برای تلاش در جهت سازندگی آن جامعه شکل می‌گیرد.

حاتم شاه کرمی مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران ضعف سرمایه اجتماعی و مولفه های آن از قبیل اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و کاهش مسئولیت پذیری اجتماعی را از عوامل موثر بر کاهش کار گروهی عنوان کرد.

شاه کرمی با بیان ارتباط مستقیم فرهنگ با کارگروهی و مشارکت اجتماعی اظهار داشت: چتر حمایتی و هدایتی در جامعه در جهت رفع نیازها و دستیابی به اهداف است که یکی از این اهداف همان کار و شغل است که در نهایت جهت رفع نیازهای مادی و غیرمادی انسان تعریف می شود.

وی خاطر نشان کرد: اولین راهکار برای ترویج فرهنگ کار گروهی، آموزش است و این آموزش نباید سطحی باشد بلکه باید کاربردی باشد.

 در این نشست که به میزبانی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد، بر گسترش حوزه کسب و کارهای گروهی به ویژه تعاونی ها در سطح شهر تهران تاکید شد تا بتوان از ظرفیت مراکز کاریابی شهرداری تهران هم در خصوص کارگران ساختمانی استفاده بهینه ای را داشت.

بر اساس مذاکرات انجام شده با اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران، با استقرار سامانه های کاریابی در شهرداری می توانیم کمک بزرگی به کارگران و شهروندان انجام دهیم تا افراد شناخته ‌شده که پرونده تشکیل داده‌اند، به فرصت‌های شغلی معرفی شوند.

منبع: روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا