اخبارصنعت و معدنگوناگون

آمار اعلامی تورم، تطبیقی با زندگی روزمره مردم ندارد

به گزارش صنعت کار، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه مردم در بازار لمس می‌کنند با آماری که از تورم داده می‌شود، تفاوت قابل توجهی دارد که البته دو جور می‌شود به آن نگاه کرد، یکی اینکه اینها خلاف‌گویی است اما اگر آن را حمل بر صحت هم کنیم، نشان می‌دهد قواعد و ضوابطی که تورم بر اساس آن محاسبه می‌شود، تطبیقی با زندگی روزمره مردم ندارد و باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید مرد به شدت در حال کاهش است، افزود: بعضا ممکن است این گونه بیان شود که نرخ دلار در زندگی روزمره مردم اثرگذار نیست اما این حرف درستی نیست. قیمت ارز متغیر تاثیرگذاری در اقتصاد کشور است و همه چیز به تناسب آن بالا و پایین می‌رود لذا باید تدبیر ویژه و همه جانبه‌ای از سوی دولت اندیشیده شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت از مردم در قبال نوسان قیمت‌ها گفت: طرح تامین کالاهای اساسی که در مجلس مطرح شد در کمیسیون و صحن با مخالفت دولت رای نیاورد. آقای نوبخت قول داد که بسته‌هایی بین مردم توزیع شود که هنوز این اتفاق نیفتاده و مردم همچنان گرفتارند. ما از نزدیک با مردم مواجه هستیم،  آن‌ها از نظر هزینه‌ها تحت فشار هستند و دولت باید هرچه زودتر فکری بکند. بویژه اینکه تشدید تحریم‌ها در آینده ممکن است شرایط را از آنچه هست دشوارتر کند.

مفتح در پایان با بیان اینکه همچنان دو وزارتخانه دولت وزیر ندارد و ایران در دو کشور هند و چین سفیر ندارد و سخنگوی دولت نیز انتخاب نشده، خواستار ورود جدی‌تر دولت به این حوزه‌ها شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا