اخبارنفت و پتروشیمی

“نرخ خوراک پتروشیمی‌ها” روی پیش‌خوان برنامه مناظره شبکه یک سیما

به گزارش صنعت کار، موضوع “نرخ خوراک پتروشیمی‌ها” از جمله مواردی است که طی سال‌های گذشته بویژه پس از واگذاری شرکت‌های فعال در این حوزه به بخش خصوصی همواره مورد نقد و اختلاف بوده است.

این موضوع در حالی باعث اختلاف نظر میان فعالان این حوزه از یک سو و نیز تصمیم‌گیران دولتی و همچنین فعالان اقتصادی بوده و است که صنعت پتروشیمی علاوه بر این که یکی از صنایع مهم و استراتژیک و نیز ارزآور برای کشور است، از سوی دیگر یکی از صنایع مهم بازار سرمایه نیز بشمار می‌آید و بلاتکلیفی و اختلاف نظر در این زمینه موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاری در این بخش و نیز معامله سهام شرکت‌های فعال در این صنعت همواره با اما و اگرهایی روبرو باشد.

بر این اساس برنامه این هفته “مناظره” در ساعت 12:30 قصد دارد تا با حضور برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس، با حضور صاحب نظران و اصحاب رسانه ابعاد این طرح و سایر مسائل مرتبط با آن را نقد و بررسی قرار دهد.

همچنین در خلال این برنامه سوال نظرسنجی درباره موضوع نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مطرح می‌شود که بینندگان و مخاطبان می‌توانند با شرکت در آن به اعلام نظر در این رابطه بپردازند.

این گزارش می‌افزاید: اختلاقف نظرها در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی در حالی این روزها یکی از موضوعات قابل توجه برای سرمایه‌گذاران بورسی جهت حضور در این صنعت بدل شده است که به تازگی دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفته زمانی که دولت، پتروشیمی‌ها را مجاز می‌کند تا درآمد خود را به نرخ بازار ثانویه به فروش برسانند، به طور مسلم نرخ خوراک آنها نیز تغییر می‌کند.

این در شرایطی است که چند روز پیش نی زبا انتشار نامه ای در فضای مجازی ادعا شد که نرخ خوراک پتروشیمی‌ها که پیش از این توسط دولت، 3800 تومان تعیین شده بود، همچنان تداوم خواهد داشت.

گفتنی است هیات وزیران در زمان نوسان شدید نرخ ارز در خردادماه امسال با هدف ترغیب پتروشیمی‌ها برای عرضه ارز صادراتی در بازار، نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی در سال 97 را بر مبنای دلار 3800 تومانی تعیین کرد.

طبق این تصمیم قرار بود که پتروشیمی‌ها ارز صادراتی را به نرخ رسمی 4200 تومان در سامانه نیما عرضه کنند، اما دولت در بسته جدید ارزی، پتروشیمی‌ها را مجاز کرد که ارز صادراتی را در بازار ثانویه به فروش برسانند، بر این اساس موضوع افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها این روزها از جمله موضوعات مورد اختلاف میان موافقان و مخالفان این طرح است.

منبه: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا