اخبارخودروویژه ها

صنعت خودرو راهی جز خودکفایی ندارد

به گزارش صنعت کار، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: آمریکا در حالی صنعت خودروی ایران را تحریم کرده که واردات خودروی آماده به ایران با هیچ محدودیتی مواجه نیست.

وی با بیان اینکه تحریم صنعت خودروی ایران با تمرکز بر جلوگیری از ورود مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو در کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در نتیجه همین محدودیت‌ها است که در دو ماه اخیر شاهد افت تولید خودرو در خودروسازان بوده‌ایم.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: اگرچه خودروسازان در نهایت مواد اولیه و قطعات خارجی مورد نیاز خود را از منابع جایگزین تامین خواهند کرد اما از اینجا به بعد اولویت خودروسازان باید تمرکز بر پتانسیل‌های داخلی باشد.

وی افزود: در حال حاضر هم در ایران خودرو و هم در سایپا پروژه طراحی و تولید پلت‌فرم‌های ملی در دست انجام است که باید در اجرای این پروژه‌ها تسریع شده و از این به بعد اولویت خودروسازان به نتیجه رساندن این پروژه‌های ملی باشد.

امینی با بیان اینکه قاعدتا بخش اعظم قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو بر روی پلت‌فرم‌های ملی در داخل کشور تولید و تامین خواهد شد، تصریح کرد: با این کار هم از یک سو صنعت خودرو در برابر تکانه‌ها و تحریم‌های خارجی مصون شده و هم از سوی دیگر اشتغال داخلی به ویژه در حوزه صنعت قطعه‌سازی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: خودروسازان خارجی نشان داده‌اند که مطیع سیاست‌های آمریکا هستند و به همین دلیل خودروسازان باید با به نتیجه رساندن پروژه تولید پلت‌فرم‌های ملی خودکفا شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا