اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۷/۰۷|برنت از ۸۲ دلار گذشت

به گزارش صنعت کار، به نقل از رویترز، در حالی که تحریم های دولت آمریکا موجب کاهش فروش نفت خام ایران شده و با وجود افزایش تولید صادرکنندگان کلیدی موجب کاهش عرضه در بازار گشته است، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک درصد افزایش داشت و نفت برنت به بالاترین رقم 4 سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار افزایش به 82 دلار و 72 سنت رسید. نفت برنت در جلسه دیروز تا 82 دلار و 87 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 10 نوامبر 2014 تاکنون بود. در سه ماهه سوم سال، قیمت نفت برنت حدود 4 درصد رشد داشته است.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 13 سنت افزایش به 73 دلار و 25 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز رکورد 73 دلار و 73 سنتی را به ثبت رساند که بالاترین رقم از 11 جولای تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا در ماه جاری میلادی حدود 5 درصد افزایش داشت، اما در طی سه ماهه سوم سال افت حدودا یک درصدی را به ثبت رساند.

دور جدید تحریم های آمریکا علیه سومین تولید کننده نفت عضو اوپک از 4 نوامبر آغاز خواهد شد. آبهیشک کومار، تحلیلگر ارشد بازار انرژی در موسسه اینترفکس انرژی در لندن در این باره گفت: «احتمال شوک عرضه ای به دلیل کاهش تولید نفت ایران و ونزوئلا موجب شده تا روند قیمت ها افزایشی شود و دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر این احساس را باز هم تقویت خواهد کرد.»

واشنگتن از کشورها خواسته تا خرید نفت از ایران را به صفر برسانند. منابع آگاه گفتند، شرکت سینوپک چین تحت فشار شدید دولت آمریکا در حال به نصف رساندن بارگیری نفت خود از ایران در ماه جاری میلادی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا