اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

جهان در اواسط سال ۲۰۲۰ با کمبود عرضه نفت مواجه می‌شود

به گزارش صنعت کار، به نقل از راشاتودی ، موسسه وود مکنزی در گزارشی اعلام کرد:« علائم هشدار دهنده را ببینید. بازار جهانی، نفت کافی ندارد».

طبق این گزارش در اواسط سال 2020 با کمبود عرضه نفت مواجه خواهیم شد. چون تقاضا افزایش می یابد ولی منابع نفتی جدید بسیار محدود خواهد بود.

بر این اساس تا سال 2030 حدود 3 میلیون بشکه در روز کمبود عرضه نفت خواهیم داشت. تا سال 2035 این مقدار به 7 میلیون بشکه در روز می رسد و تا سال 2040، 12 میلیون بشکه در روز نفت کم داریم. ما به اکتشاف های جدید نفتی نیاز داریم.

به نظر وود مکنزی ریشه این مشکل به آغاز رکود بازار در سال 2014 بر می گردد. سرمایه گذاری برای اکتشاف نفت در جهان از 60 میلیارد دلار در 2014 به تنها 25 میلیارد دلار در سال 2018 رسید. همین امر باعث کاهش شدید اکتشاف شد. در اوایل دهه اخیر در صنعت نفت سالانه حدود 8 میلیون بشکه نفت کشف می‌شد. از سال 2014 به بعد این مقدار به یک سوم کاهش یافت.

ریستاد انرژی Rystad Energy با ارقام متفاوت به همین نتیجه رسید و اشاره کرد:« کل مقدار نفت کشف شده ذخایر جدید نفت و گاز ، در 2017به پایین ترین رکورد رسید. سوینا ملادا ، تحلیلگر ارشد ریستاد انرژی گفت:« از دهه 1940 تا حالا چنین چیزی ندیده بودیم. نگرانی اصلی این است که نسبت جایگزینی ذخایر نفت و گاز در سال جاری در مقایسه با 50 درصد سال 2020، تنها 11 درصد بوده است».

بر اساس گزارش وود مکنزی « سرعت کشف نفت بسیار مرتبط با میزان هزینه ای است که برای آن می‌کنیم. بنابراین پر کردن خلا کمبود عرضه نفت ، نیاز به سرمایه بیشتری دارد و به علت افزایش قیمت نفت در سال جاری ، این صنعت باید پول بیشتری خرج کند».

 مکنزی هشدار می‌دهد:« در حال حاضر فعالیت کافی برای جلوگیری از کاهش تولید نفت وجود ندارد مگر اینکه پول بسیار بیشتری برای اکتشاف نفت خرج شود».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا