اخبارخودروراه و ساختمانویژه ها

تعلل سازمان راهداری در حل مشکل کامیون داران/ یک جفت لاستیک ۱۷ میلیون تومان شد

به گزارش صنعت کار، یکی از نمایندگان کامیون‌داران استان بوشهر اظهار کرد: حدود 4 سال است که مشکل کامیون‌داران استان بوشهر بیشتر شده؛ در واقع مصائب ما از اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تعطیلی و تخریب سالن توزیع بار آغاز شد.

وی تصریح کرد:‌ از ابتدای سال 93 سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تخریب این سالن، شرکت محوری را در حمل‌ونقل بار راه‌اندازی کردند و گرفتاری رانندگان هم از اینجا تشدید شد.

وی ادامه داد: شرکت‌های حمل‌ونقلی نیز بر اساس سلیقه به یک راننده در هفته 3 بار می‌دادند و به یکی دیگر ماهی یک بار.  در واقع سازمان راهداری با باز گذاشتن دست شرکت‌ها عملا دیگر به راننده‌ها بها ندادند.

وی در خصوص وضعیت کنونی کامیون‌داران استان بوشهر گفت: گرانی قطعات، لاستیک و روغن مهم‌ترین مشکل کنونی رانندگان است و در این بین تنها کمک دولت توزیع لاستیک آن هم در حج بسیار محدود است.

این کامیون‌دار با بیان این‌که متقاضی برای لاستیک زیاد است که این حجم توزیع جوابگوی نیازها نیست، اظهار کرد: تا امروز شاهد اقدام خاصی از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان متولی حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای کمک به راننده‌ها نیستیم.

وی با بیان این‌که لاستیک‌هایی که توزیع می‌شود یا چینی یا تولید یک کارخانه داخلی است که از استانداردهای روز برخوردار نیستند، افزود:‌کامیون‌های ما چینی نیست و اروپایی و تندرو هستند. ضمن این‌که ظرفیت حمل بار آنها به مراتب ببیشتر از کامیون‌های چینی است.

وی با بیان این‌که باید لاستیک با کیفیت برای حفظ ایمنی کامیون و راننده مورد استفاده قرار گیرد به قیمت روز این قلم مصرفی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت یک جفت لاستیک  1224 میشلن 16 تا 17 میلیون تومان و 315 بین 12 تا 13 میلیون تومان است. قیمت لاستیک بارز هم از 2.2 میلیون تومان به 8 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

*زیان 110 میلیون تومانی روغن‌های تقلبی به کامیون‌ها

وی با یادآوری این‌که قیمت روغن 20 لیتری بهران از 145 هزار تومان به 300 هزارتومان افزایش یافته است، اظهار کرد: همچنین قیمت سه عدد فیلتر از 45 هزار تومان به 140 هزار تومان افزایش یافته است. ضمن این‌که به دلیل وجود روغن‌های تقلبی در بازار کامیون‌داران باید در یک دوره یک تا یک و نیم ساله 90 تا 110 میلیون تومان هزینه تعمیر موتور پرداخت کنند.

وی با اشاره به این‌که در بخش توریع روغن هیچ نظارتی وجود ندارد خواستار ایجاد سالن توزیع بار در بوشهر شد و گفت:‌اگر همین امروز 50 درصد کرایه‌ها را هم اضافه کنند، باز هم جبران هزینه‌های تحمیلی به رانندگان را نمی‌کند، اما ما نمی‌خواهیم با این کار بازار به هم بریزد. انتظار کامیون‌داران افزایش 20 درصدی کرایه‌هاست بر اساس بررسی‌های کارشناسی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی بیان کرد: متاسفانه تا این ساعت (8:30 دقیقه) مسئولان سازمان راهداری اقدامی برای حمایت از کامیون‌داران انجام نداده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا