اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

بهای جهانی نفت به بالاترین سطح در 4 سال گذشته رسید

به گزارش صنعت کار، روزنامه فری مالزی تودی روز سه شنبه نوشت: پیش فروش نفت خام برنت روز گذشته (دوشنبه ) به بیش از 84 دلار در هر بشکه رسید که حاکی از افزایش بیش از 2.7 درصدی در روزهای اخیر بوده و این رقم بالاترین سطح در معاملات جهانی از چهار سال پیش تاکنون بوده است.
نفت خام سبک آمریکا نیز روز گذشته (دوشنبه ) با افزایش بیش از 2 دلار در هر بشکه با رقم 75 دلار و 30 سنت یعنی بالاترین رقم پس از نوامبر 2014 تاکنون به فروش رفت.
آمریکا و کانادا روز یکشنبه هفته جاری به توافقی دیرهنگام دست یافتند تا بتوانند پیمان سه جانبه موافقتنامه تجارت آزاد آتلانتیک شمالی (NAFTA) با مکزیک را نجات دهند.
موافقتنامه نفتا در25 سال گذشته در معرض نابودی قرار گرفته بود. توافقنامه تجارت آزاد آتلانتیک شمالی ناظر بر تجارت 1200 میلیارد دلاری بین آمریکا، کانادا و مکزیک است.
تحلیلگران اقتصادی این توافقنامه را عامل افزایش معاملات نفتی طی روزهای گذشته در جهان دانستند.
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز به خبرنگاران گفت که خبر نهایی شدن موافقتنامه سه جانبه باعث رشد بازارهای مالی جهانی شده است.
فیل فلین تحلیلگر نفتی دراین زمینه گزارش داد که بازارهای جهانی نفت نیز از قرارداد سه جانبه نفتا متاثر شده و شاهد رشد بهای نفت بوده است.
طبق این گزارش کارشناسان پیش بینی کردند با توجه به اینکه پس از شروع تحریم های نفتی ایران از روز 4 نوامبر(13 آبان) بازارهای جهانی نفت به دلیل کمبود عرضه حدود 1.5 میلیون بشکه در روز، با افزایش قیمت تا 100 دلار به ازای هر بشکه روبه رو خواهند شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا