اخبارخودرونفت و پتروشیمیویژه ها

بودجه کشور با بنزین آتش می‌گیرد!

به گزارش صنعت کار، در این راستا، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به روند افسار گسیخته افزایش مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: باادامه روند کنونی مصرف بنزین در کشور با قیمت فعلی یارانه پنهانی که دولت باید بابت بنزین پرداخت کند از ۳۰ میلیون دلار به ۴۵ میلیون دلار در روز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، با احتساب نرخ تسعیر ارز به میزان ۴۲۰۰۰ ریال، یارانه پنهان بنزین حدود ماهانه برای هر نفر۴۶۰ هزار ریال بوده است که پیش بینی می شود در ماه های آینده این رقم به ۷۰۰ هزار ریال افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به آمار پرداخت یارانه توسط دولت برای بنزین در سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران برای سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۰ درصد مبلغ یارانه پنهان به سه دهک پردرآمد کشور اختصاص یافته و باقی مانده آن بین ۷ دهک دیگر توزیع شده است. از ۳۰ میلیون دلار یارانه‌ای که دولت در سال ۱۳۹۵ برای بنزین پرداخت کرده است بیش از ۱۵ میلیون دلار از این یارانه بین سه دهک درآمدی بالا تقسیم شده و باقی مانده آن بین ۷ دهک دیگر توزیع شده است.

بر اساس این گزارش، آمار مصرف بنزین به صورت ماهانه توسط شرکت ملی پخش در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گرفت اما از تیرماه به بعد از آمار به صورت عمومی منتشر نمی‌شود و تنها آماری که از مصرف سوخت در کشور وجود دارد اطلاعیه‌ای است که چندی پیش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منتشر کرد. در این اعلامیه گفته شده است که مصرف سوخت در کشور همچنان بالاتر از حد استاندارد است. طبق اعلامیه این شرکت میانگین مصرف سوخت در تابستان امسال ۹۰ میلیون لیتر در روز بود که این روند تاکنون نیز ادامه دارد و تنها در یک روز (۲۹ مردادماه) مصرف به بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر رسید که عوامل متعددی در آن دخالت داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا