اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

کاهش قیمت نفت درپی امیدواری به معافیت از تحریم‌های آمریکا

به گزارش صنعت کار، قیمت نفت برنت با ۹۰ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش نسبت به روز جمعه به ۸۳.۲۶ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۴ سنت یا ۰.۷ درصد، به ۷۳.۸۰ دلار در هر بشکه رسید.

تحریم‌های آمریکا صادرات نفت ایران را از چهارم نوامبر هدف می‌گیرد و واشنگتن، دولت‌ها و شرکت‌های سراسر جهان را برای به صفر رساندن واردات نفت ایران تحت فشار قرار داده است.

با این حال یک مقام دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد این کشور ممکن است معافیت‌هایی برای کشورهایی که در حال حاضر واردات نفت ایران را کاهش داده‌اند بررسی کند.

به نشانه‌ این‌که صادرات نفت ایران از نوامبر به صفر نخواهد رسید، منابع آگاه به رویترز خبر دادند هند ۹ میلیون بشکه نفت ایران را در ماه میلادی آینده خریداری خواهد کرد.

در این بین معامله‌گران اظهار کردند: نگرانی‌های مداوم نسبت به تاثیر منفی جنگ تجاری آمریکا و چین بر رشد اقتصادی، بر قیمت‌های نفت سنگینی کرد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا – اقیانوسیه در شرکت OANDA، عامل دیگری که قیمت‌های نفت را تحت فشارهای کاهشی قرار داد اظهارات ولیعهد عربستان سعودی درباره جایگزین شدن صادرات نفت از دست رفته ایران بوده است. اما اینس هشدار داد ظرفیت تولید شناور محدود در برابر اختلالات عرضه بیشتر، به معنای آن خواهد بود که این ظرفیت به دلیل تقاضای بالای آسیا ممکن است به سرعت افت کند.

شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا نیز هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت، زیرا افزایش هزینه‌ها و محدودیت‌های خط لوله مانع از حفاری جدید از ژوئن شده است. طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شرکت‌های انرژی آمریکایی شمار دکل‌های حفاری نفت در هفته منتهی به پنجم اکتبر را دو حلقه کاهش داده و به ۸۶۱ حلقه رساندند.

براساس گزارش رویترز، بانک آمریکایی جی پی مورگان در جدیدترین گزارش خود به مشتریانش توصیه کرده با توجه به تحریم‌های ایران، محدودیت‌های ظرفیت تولید شناور و کندی رشد حفاری آمریکا که به منزله ریسک‌های عرضه برای نفت هستند، همچنان خریدار معاملات وست تگزاس اینترمدیت باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا