اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۷/۱۶|کاهش قیمت‌ به ۸۳ دلار

به گزارش صنعت کار، به نقل از رویترز پس از اینکه واشنگتن معافیت هایی از تحریم های نفت ایران اعطا کرد و عربستان سعودی قول داد هر گونه کمبود احتمالی نفت ایران را جبران کند ، قیمت نفت خام برنت بیش از 1 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت.

شاخص جهانی نفت خام برنت در ساعت3:52 به وقت گرینویچ با 90 سنت یا 1.1 درصد کاهش به 83.26 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت هم 54 سنت یا 0.7 درصد کاهش یافت و83.80 دلار در هر بشکه معامله شد.

تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت خام ایران از 4 نوامبر اجرایی می شود و آمریکا دولت ها و شرکت های سراسر جهان را تحت فشار قرار داده تا واردات خود از ایران را به صفر برسانند.

یک مقام دولتی آمریکا گفت که برای کشورهایی که تاحالا واردات نفت ایران را کاهش داده‌اند ، معافیتهای در نظر می‌گیرد.

نشانه هایی وجود دارد که صادرات نفت ایران از ماه نوامبر صفر نمی‌شود. هند ماه آینده 9 میلیون بشکه نفت از ایران می خرد.

تاجران می‌گویند نگرانی روز افزون از افت رشد اقتصادی به علت جنگ تجاری آمریکا و چین هم بر قیمت نفت در روز دوشنبه تاثیر گذاشته است.

استفان این، رئیس تجارت آسیا پاسیفیک گفت:« قول عربستان برای جایگزینی نفت ایران هم بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است».

ولی استفان این هشدار را داد که تولید اضافی محدود نفت در مقابل مقدار زیادی که از صادرات نفت کم ‌میشود ،نشان می‌دهد ظرفیت مازاد تولید نفت در حال کاهش است و تقاضای آسیا برای نفت سیری‌ناپذیر.

تعداد دکل های نفتی فعال آمریکا هم کاهش یافته و به 861 رسیده است.

طبق نظر بانک آمریکایی جی پی مورگان، اجرای تحریم های نفتی ایران ، محدودیت ظرفیت مازاد تولید نفت و کاهش دکل های فعال نفتی آمریکا هنوز هم عرضه نفت را به مخاطره می اندازد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا