اخبارراه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

بیش از ۳۰ واحد صنعتی در اثر سیل آسیب جدی دیدند

به گزارش صنعت کار، بازدید از مناطق سیل‌زده و خسارت دیده غرب مازندران با پیگیری استاندار مازندران، همچنان ادامه‌ دارد و تمامی مسئولان برای رفع مشکلات به خط شده‌اند، در این میان پس از تماس تلفنی جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به مازندران سفر و به منظور ارزیابی میزان خسارت ناشی از سیل، در غرب این استان حاضر شدند.

پس از حضور نوبخت، شریعتمداری وزیر صعنت، معدن و تجارت و تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در غرب مازندران حضور یافتند و از نزدیک شاهد میزان خسارت‌های ناشی از سیل بودند تا در جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت حاضر شوند و برای تصویب مبلغ پرداختی به خسارت دیدگان ناشی از سیل دفاع کنند.

آسیب جدی بیش از ۳۰ واحد صنعتی در اثر سیل

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از مناطق سیل زده استان مازندران از آسیب دیدگی بیش از ۳۰ واحد صنعتی در استان خبر داد.

محمد شریعتمداری در بازدید از مناطق سیل‌زده غرب مازندران با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از واحدهای تجاری، مراکز نگهداری کالا و عرضه محصولات، خسارت های جدی دیدند اظهار کرد: با صورت برداری از تمامی ضایعات و ضررهایی که مجموعه ها دیدند، دولت اقداماتی کوتاه مدت برای این واحدها در مصوبه هفته آینده درنظر خواهد گرفت.

وی از اقدامات بلند مدت دولت برای تقویت صنایع استان مازندران خبر داد و افزود: استمهال بدهی واحدهای تولیدی که با مشکل مواجه هستند و همچنین جبران خسارات حوادث گذشته که فشار و زیان مضاعفی را وارد کرده از جمله اقدامات بلندمدت هیئت دولت خواهد بود.

شریعتمداری در مورد مناطق مسکونی آسیب دیده از سیل بویژه شهرستان تنکابن خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولین به ویژه استاندار مازندران در کنار مردم بودند و تمهیدات لازم برای کمک و خدمت رسانی بهتر انجام گرفته و در حال پیگیری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این واقعیت که مردم برای آواربرداری و بازگشت به زندگی عادی نیاز فوری به مساعدت و همکاری مسئولین دارند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از محل منابع موجود در کشور که در مواد قانونی برنامه و بودجه پیش بینی شده ابتدا از استان و سپس منابع ملی با تصویب هیئت وزیران نیاز فوری مردم محروم منطقه را فراهم و رفع کنیم.

اعطای وام بلاعوض به خانوارهای آسیب دیده

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در بازدید از مناطق سیل‌زده از اعطای وام بلاعوض معیشتی به خانوارهای آسیب دیده در سیل اخیر استان مازندران خبر داد.

عصر روز سه شنبه در جمع خانوارهای آسیب زده در روستای پلطان شهرستان تنکابن تاکید کرد: اعطای وام بلاعوض منوط به تائید هیئت دولت است اما تا زمان تصویب مصوبات این تسهیلات از طریق منابع داخلی بنیاد تامین شده تا هرچه سریعتر به دست نیازمندان برسد.

تابش در مورد چگونگی اعطای وام بلاعوض تصریح کرد: این تسهیلات تنها به واحدهایی تعلق خواهد گرفت که در مسیر رودخانه ساخت و ساز نکرده و به حریم رود تجاوز نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون به ساخت و سازهای خارج از بافت و داخل مسیر و حریم رودخانه‌ها هیچ گونه تسهیلاتی تعلق نگرفته و نخواهد گرفت، اظهار کرد: این نحوه پرداخت نوعی شیوه، راهکار و کمک به ساخت و ساز درست در مناطق است تا از مسیر اصلی خود عدول و تجاوز نکنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مبلغ این تسهیلات تصریح کرد: تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به واجدین شرایط پرداخت می شود.

تابش، میزان خسارات وارده به مازندران خصوصا شهرستان تنکابن را وسیع توصیف کرد و افزود: بازدید امروز هیئت بنیاد مسکن به منظور برآورد میزان تخریب صورت گرفت و مانند تمام نقاط آسیب دیده کشور بنیاد مسکن آمادگی کامل برای خدمترسانی به هموطنان عزیز را دارد.

وی به مردم اطمینان داد که در اسرع وقت بررسی خسارت انجام شده و راهکارها و تسهیلات مورد نظر برای جبران آسیب های‌ ناشی از سیل اتخاذ شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا