اخبارویژه ها

تب احتکار خانگی فروکش کرد/ مردم در انتظار ارزانی

به گزارش صنعت کار، رئیس اتحادیه بنکدارن موادغذایی اظهار کرد: در برخی از کالا‌ها از جمله کالا‌های سلولزی، پلاستیکی و کنسروی با افزایش قیمت مواجه بودیم که یکی از دلایل آن افزایش قیمت مواد اولیه بسته‌بندی بوده است.

رئیس اتحادیه بنکدارن موادغذایی با بیان اینکه مواد پتروشیمی علی رغم اینکه تولید داخل است، افزایش قیمت داشته است، افزود: باید نظارت بیشتر صورت گیرد تا این مواد به دست تولیدکنندگان برسد، از طرفی قیمت ورق فلزی گران شده و تولیدکنندگان محصولات کنسروی با مشکل مواجه شدند.

وی درباره قیمت برخی از مواد غذایی گفت: حبوبات حدود ۵ تا ۶ درصد، برنج ایرانی ۷ تا ۸ درصد افزایش قیمت داشته است همچنین قیمت رب گوجه فرنگی افزایش قابل توجهی داشت که امیدواریم با جلوگیری از صادرات گوجه و رب، روند کاهشی پیدا کند.

آقاطاهر همچنین درباره روغن نیز اظهار کرد: در حال حاضر عرضه روغن کم است دلیل آن هم وقفه‌ای است که بین ورود روغن خام به کشور اتفاق افتاده بود و در حال حاضراین مشکل برطرف شده است، اما به دلیل اینکه مدتی عرضه کم بود تا این وضعیت جبران شود، کمی زمان می‌برد.

رئیس اتحادیه بنکدارن موادغذایی با بیان اینکه کاهش قیمت ارز موجب کاهش احتکار خانگی است، تصریح کرد: مردم همانند ماه‌های گذشته خرید نمی‌کنند و منتظر ارزان شدن کالا‌ها هستند و تب احتکار خانگی فروکش کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ تا قیمت‌ها کاهش یابد و شاهد یک بازار با ثبات در آینده باشیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا