اخبارخودروویژه ها

8 هزار دستگاه کامیون نو وارد ناوگان تجاری کشور می‌شود

به گزارش صنعت کار، «محسن قاسم جهرودی» امروز (شنبه) در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در پاسخ به ایرنا افزود: دولت در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده تجاری کشور بسیار حساس بوده و در جلسات متعدد به آن پرداخته است.
وی خاطر نشان کرد: اکنون کار عملیاتی شده و با استراتژی و خط مشی دولت نوسازی ناوگان با جدیت در حال اجرایی شدن است.
جهرودی ابراز امیدواری کرد که تا پایان مهرماه بتوان هشت هزار دستگاه کامیون جدید را ثبت سفارش و پس از اجرایی شدن اقدامات برای ورود به ناوگان آماده کرد.
وی بیان کرد: اکنون قطب های جدید خودروسازی در جهان شکل رفته که با صرف هزینه‌های پایین‌تر و کیفیت بالاتر به تولید محصول می پردازند؛ این قطب ها اکنون شناسایی شده و گروه سایپا نیز با برخی از آنها وارد کار شده است.
جهرودی درباره همکاری با شرکت خودروسازی ولوو گفت: این شرکت از ایران خارج شده و اکنون خط مشی آنها کار کردن با ایران نیست، به همین دلیل بلافاصله با خودروساز دیگری وارد مذاکره شده‌ایم.
وی تاکید کرد: هشت هزار دستگاه کامیون یاد شده مربوط به شرکت چینی «دانگ فنگ» بوده و منتظر دستور نهایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و همچنین حل و فصل مسائل بانکی آنها برای ورود به ناوگان تجاری کشور هستیم.
مدیرعامل سایپا ادامه داد: امروز با تلاش صنعتگران کشورمان ای.سی.یو (ECU) که یکی از پیشرفته‌ترین قطعات خودرویی است، در شرکت صبا تولید شده و در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.
وی تاکید کرد: هرچند تحریم‌ها می‌تواند ما را به عقب رانده و زمان را برای پیشرفت از کشور بگیرد، اما نمی تواند ملت ما را متوقف کند.

** قیمت گذاری خودرو
جهرودی همچنین درخصوص قیمت خودروهای تولیدی سایپا خاطرنشان کرد: ما تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت و سیاست گذاری های انجام شده هستیم؛ در ماه های گذشته اتفاقاتی را در بازار شاهد بودیم اما سبب نشد که خودروسازان برای افزایش قیمت اقدام کنند.
وی تصریح کرد: تا امروز هیچ افزایش قیمتی در خودروهای تولیدی نداشته‌ایم و منتظریم تا اگر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان استراتژی جدیدی در خصوص قیمت ابلاغ کند، اجرایی کنیم.
جهرودی بیان داشت: امروز همه تمرکز خود را به ویژه در طرح‌های افزایش کیفیت خودرو، بر همکاری با نخبگان قرار داده ایم.

** شایعه برکناری مدیرعامل سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در خصوص برکناری خود از این سمت تاکید کرد: این مسئله شایعه بود؛ هیچ اتفاقی رخ نداده و کماکان در این سمت حضور دارم.
وی بیان کرد: تا روزی که در این مسئولیت باشم، از صندلی سایپا برای ماندن روی آن هزینه نمی‌کنم و همچنین اجازه نخواهم داد کسی از این صندلی برای اهداف خود بهره گیری کند.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت امروز با مشارکت بیش از 560 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 11 کشور خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت که تا 24 مهرماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 آماده بازدید علاقه مندان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا