اخبارخودروویژه ها

فروش فورد در چین ۴۳ درصد کاهش یافت

به گزارش صنعت کار، به نقل از سی ان بی سی، فروش فورد در چین در ماه سپتامبر نسبت به سپتامبر سال گذشته 43 درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد داد و ستد در بزرگترین بازار اتومبیل جهان کند شده است.

این سومین ماه پیاپی سقوط فروش اتومبیل در چین است.

علیرغم اینکه فورد،دومین اتومبیل ساز بزرگ آمریکایی، از طریق شراکت با شرکتهای محلی در چین اتومبیل میفروشد، تحت تأثیر منفی جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفته است.

سهام فورد حدود 30 درصد از ابتدای سال کاهش یافته است و در روز جمعه به کمترین مقدار 8.57 دلار در 52 هفته گذشته رسید.

مایکل دان، رئیس شرکت زوزو گفت که فروش اتومبیل در چین کاهش یافته است. زوزو یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری است که شرکت های اتومبیل خودکار و الکتریکی را حمایت میکند. او گفت که از اواخر دهه 1990 تا حالا این اولین سقوط بی وقفه است.

سه عامل اصلی برای این کاهش تقاضا وجود دارد. اولین عامل جلوگیری از انواع خاص وام های نظیر به نظیر در چین است، یک ویژگی سیستم مالی چین که به چینی های دارای درآمد پایین‌تر اجازه می دهد نسبت به آن مقداری که بانک ها پیشنهاد وام میدهند، پول بیشتری قرض بگیرند.

دومین عامل هوشیاری و احتیاطی است که به تازگی در چینی ها به وجودآمده است.

او گفت:« وقتی اوضاع خوب است چینی‌ها خوش بین وشجاع هستند ، ولی وقتی اوضاع برمی‌گردد محتاط می شوند».

عامل آخر ، جنگ تجاری با آمریکاست که عدم اطمینان بسیاری چینی‌ها را نسبت به رکود کلی اقتصادی تشدید کرده است.

فورد مشکلات خاصی در چین دارد. یک سال است تولید جدیدی به بازار ارائه نداده و مشتریان چینی در جاهای دیگر به دنبال اتومبیل هستند . انتظار می رود فورد در چند ماه آینده تولیدات جدید را وارد چین کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا