اخبارخودروویژه ها

همکاری هواوی و آئودی برای توسعه خودروی خودران

به گزارش صنعت کار، به نقل از وب سایت the verge، با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و همچنین غول‌های تکنولوژی برخوردار شده‌اند، حالا شرکت خودروسازی آئودی نیز به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد به منظور توسعه و تکمیل صنعت خودروهای خودران بپردازد.

این شرکت اعلام کرده است که در راستای تلاش برای تولید و توسعه خودروهای خودران در چین با شرکت هواوی که یکی از غول‌های تکنولوژی فعال در زمینه هوش مصنوعی و برقراری ارتباطات رادیویی و مخابراتی محسوب می‌شود، همکاری خواهد کرد.

این همکاری قرار است خودروهای خودران سطح ۴ تکنولوژی را به تولید برساند که به معنای تولید خودروهایی است که قابلیت آغاز و پایان پروسه کامل رانندگی را دارند و بدون نیاز به راننده می‌توانند به مسیرهای موردنظر رفته و در طول مسیر نیز به طور کاملا خودران و اتوماتیک با مشاهده عابر پیاده و موانع مختلف، متوقف شوند.

هرچند که هیچ یک از طرفین این قرارداد از جزئیات همکاری خود پرده‌برداری نکرده است، اما به نظر می رسد که این دو شرکت بتوانند با همکاری یکدیگر، خودروهای خودران موردنظر و پیشرفته‌ای را تولید و روانه بازار خودروی چین کنند.

سالها دولت چین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی خارجی را مجبور می‌کرد تا به منظور فعالیت در این کشور باید با شرکت‌های خودروسازی و تکنولوژی داخلی این کشور جوینت ونچر و قرارداد همکاری امضا کنند تا بتوانند در این کشور محصولاتشان را به مرحله تولید، عرضه و فروش برسانند. شرکت خودروسازی تسلاموتورز آمریکا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد یک کارخانه اختصاصی در شهر شانگهای چین احداث کند. از طرفی دیگر نیز شرکت آلمانی بی‌ام‌و به تازگی از همکاری خود با شرکت برلیانس چین خبر داده است تا به تولید خودرو و محصولات مشترک خود در چین بپردازند.

تاکنون شرکت‌های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز، تسلاموتورز، فولکس واگن و غیره نسخه‌هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچ‌یک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تایید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی و تکنولوژی بسیاری در سراسر جهان درصدد توسعه فناوری خودروهای خودران و تخصیص سرمایه‌های کلانی در این بخش هستند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا