اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

حمایت تمام قد وزارت صمت از واحدهای تولیدی/ بازگشت واحدهای تولیدی و انبارهای پلمپ شده به چرخه تولید

به گزارش صنعت کار، صادق نجفی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم افتتاح تولید موتورسیکلت های برقی کویر موتور، اظهار کرد: تمام تلاش وزارت صمت و استراتژی هایی که در حوزه صنعت در این مقطح زمانی در نظر گرفته شده است تا واحد های تولیدی توسعه یابد.

وی افزود: اکنون دوره سختی برای تولیدکنندگان است و آن ها خط مقدم را در این شرایط دارند و کار و توسعه کسب و کار خود را انجام می دهند.

او ادامه داد: وزارت خانه به دنبال این است که به دستور رییس جمهوری از چند پروژه حمایت شود. همچنین قرار است حدود 240 هزار دستگاه خودرو سواری و سنگین را در کلانشهر ها نوسازی کنند . در موضوع حمل و نقل ترکیبی به دلیل شرایطی که در محیط زیست وجود دارد یکی از برنامه هایی که وزارت خانه آن را دنبال می کند بحث توسعه موتورسیکلت های برقی و انژکتوری است که علاوه بر دولت شهرداری های کلانشهر ها هم به دنبال حمایت از این صنعت هستند.

نجفی افزود: دولت عوارض واردات قطعات موتورسیکلت های برقی را پایین آورده است همچنین قرار است شهرداری تهران ۵ هزار دستگاه خریداری کند که البته کلان شهر های دیگر هم آمادگی خود را اعلام کرده اند و اکنون حدود 200 هزار دستگاه موتورسیکلت را قرار است خریداری کنند. این واحد سالانه 100 هزار دستگاه را می توند تولید کند و از لحاظ مشتری مشکلی وجود ندارد. اگر مشتری برای این موتورسیکلت ها وجود داشته باشد تولید برای آن ها صرفه خواهد داشت.

معاون وزیر ادامه داد؛ بیش از ۴۵۰ هزار نفر مستقیم و هزاران نفر غیر مستقیم در این خط تولید مشغول به کارند و اگر حمایت صورت گیرد می تواند هزاران نفر دیگر هم به طور غیر مستقیم مشغول کار شوند.

به گفته او، وزارت صمت با تمام توان از واحد های تولیدی حمایت می کند و هیچ کس حق ندارد جلوی تولید را بگیرد.

نجفی ادامه داد: مقرر شده است در جلسه ای که با آقای اژه ای و معاون قضایی برگزار کردیم واحدهای تولیدی پلمپ شده، مجددا باز شوند و به کار خود ادامه دهند. همچنین انبار های مواد تولیدی که پلمپ شده اند باز شوند و به چرخه تولید مواد و قطعات وارد شوند.

معاون وزیر صمت افزود: اخیرا ۲۰۰ میلیارد یارانه برای تسهیلات صنایع کوچک و‌متوسط در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد:بیش از ۳۰ واحد قطعه سازی که قطعات تولیدی این موتورسیکلت ها برای کمک به این خط تولید موتورسیکلت های برقی کویر کوتور حضور دارند. این عبرتی است برای آن هایی که به دنبال منفی گرایی و القا روحیه منفی برای تولید داخلی هستند.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا