اخباربانک و بیمهویژه ها

طرح نسخه الکترونیک تامین اجتماعی در 18 استان اجرا می شود

به گزارش صنعت کار، سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان این سازمان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان و روسای دفاتر اسناد پزشکی 9 استان کشور، توسعه برنامه نسخه الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد این استانها را اعلام کرد.
وی اظهار داشت: این سامانه پیش از این در مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در استان های گیلان، قزوین، همدان، سمنان، اردبیل، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان و مازندران مورد بهره برداری قرار گرفته است که با بهره برداری از سامانه نسخه الکترونیک در استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، ایلام، لرستان، زنجان، کرمانشاه و کردستان این طرح در این استان ها هم به اجرا درمی آید.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: توسعه این سامانه در مراکز طرف قرارداد نیازمند هماهنگی بین بخشی است و این سامانه امروز در مراکز درمانی طرف قرارداد 9 استان دیگر توسعه می یابد.
وی ادامه داد: سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به منظور حذف دفترچه های کاغذی و مدیریت بهینه مصارف بخش درمان از 2 سال پیش در مراکز درمانی تامین اجتماعی به کارگرفته می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سامانه نسخه الکترونیک را زیر ساخت تمامی اصلاحات و مدیریت هزینه در حوزه درمان این سازمان و کشور عنوان کرد و گفت: پرونده الکترونیک، نظام ارجاع، پزشک خانواده و هر برنامه ای که بخواهیم اجرا کنیم راهی جز نسخه الکترونیک ندارد.
نوربخش توسعه سامانه نسخه الکترونیک را تکلیف قانونی بر اساس برنامه پنجم و ششم توسعه دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در این مسیر نیز با توجه به ضرورت و تکلیف قانونی است.
وی افزود: مرحله اول این برنامه که مربوط به واحدهای درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی بود، به خوبی و با موفقیت کامل اجرا شد و در مراکز طرف قرارداد نیز با توجه به وجود فضای همدلی و همکاری که ایجاد شده است، برنامه ها درحال اجرا است.
مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: امروز استان های جدیدی به طرح بزرگ و ملی نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی می پیوندند. تمامی همکاران حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی برای موفقیت این طرح تلاش می کنند تا این طرح با موفقیت توسعه یابد و همه ذی نفعان سازمان از مزایای آن بهره مند شوند.
محمدعلی بیطرف، مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان در این جلسه گفت: سامانه نسخه الکترونیک و سامانه استحقاق درمان، دارای ارتباط مستقیم هستند و بر همین اساس بالاترین اطمینان برای خدمت رسانی به افراد تحت پوشش سازمان بدست آمده است.
وی با بیان اینکه ایجاد شرایط اجتماعی و اطلاع رسانی درباره طرح حذف دفترچه های کاغذی و نسخه الکترونیک اهمیت بسیار بالایی دارد، گفت: این طرح مزایای زیادی برای عموم مردم و ذی نفعان سازمان تامین اجتماعی دارد که باید به درستی برای جامعه تشریح شود.
بیطرف پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی از خدمات درمانی را از دیگر مزایای بهره برداری از سامانه نسخه الکترونیک برشمرد و گفت: سازوکارهای نظارتی کارآمدی در این سامانه وجود دارد که در هزینه کرد بهینه منابع درمانی بسیار موثر است.
وی استقرار این سامانه در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در تهران را بسیار مهم دانست و گفت: اجرای موفق این پروژه در تهران نشانه خوبی از برنامه ریزی دقیق و عزم راسخ سازمان برای توسعه این سامانه در کل کشور خواهد بود.
سازمان تامین اجتماعی 18 نوع خدمت را به 42 میلیون بیمه شده در ساسر کشور ارائه می دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا