اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

۱۵ درصد عرضه محصولات پتروشیمی متعلق به تعاونی‌هاست

به گزارش صنعت کار، سید حمید کلانتری، معاون تعاون وزارت کار در همایش نقش تعاونی‌ها در حمایت و تامین مالی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 108 تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داریم که 5480 واحد صنعتی را تحت پوشش خود درآورده اند گفت: 99 هزار بنگاه تعاونی در سطح کشور در حوزه های مصرف، مسکن، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و پتروشیمی مشغول فعالی هستند.به جز اعضای تعاونی های سهام عدالت حدود 11 میلیون نفر در عضویت آنها هستند.

کلانتری با بیان اینکه 15 درصد عرضه محصولات پتروشیمی را متعلق به تعاونی‌ها است ادامه داد: بهترین فرصت برای تامین مواد اولیه پایین دستی پتروشیمی ها تعاونی ها است چرا استفاده نکنیم؟ ما آن را صادر می‌کنیم که ارز بیشتری به دست بیاوریم.

وی بیان کرد:نظام سیاست‌گذاری کشور باید به ارزش افزوده و گسترش صنایع پایین دستی توجه ویژه‌ای داشته باشد و سهم تعاونی‌های تامین نیاز در بازار محصولات پتروشیمی و صادرات آن گسترش یابد.

کلانتری افزود: در شرایطی که اقتصاد ایران وابسته به نفت و درآمدهای نفتی است باید تعاونی‌ها را در این حوزه فعال کنیم و زمینه انتقال دانش و تجربه به آنها را در این زمینه به وجود آوریم.

در این همایش همچنین از معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به پاس خدمات صادقانه از سوی نمایندگان بخش تعاون تقدیر به عمل آمد. وی پیشتر از تقدیم استعفای خود در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان خبر داده داده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا