اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۷/۲۵

به گزارش صنعت کار، به نقل از رویترز، قیمت نفت خام آمریکا در روز چهارشنبه افزایش یافت ، این در حالیست که اطلاعات صنعتی نشان می‌دهند ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافته اند.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 35 سنت معادل 0.5 درصد افزایش در ساعت 0:07 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ، 72.27 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام برنت 36 سنت معادل 0.4 درصد افزایش یافت و به 81.77 در هر بشکه رسید. این شاخص جهانی که اواخر هفته گذشته با سقوط بازارهای سهام به پایین‌ترین حد خود در بیش از دو هفته رسیده بود ، حدود 5 دلار پایین‌تر از رکورد 86.74 دلاری سوم اکتبر معامله شد.

اطلاعات موسسه پترولیوم آمریکا روز سه شنبه نشان داد که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته 2.1 میلیون بشکه کاهش داشته است، در صورتی که تحلیلگران انتظار داشتند 2.2 میلیون بشکه افزایش یابد.

ذخایر بنزین هم در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران برای کاهش 1.1 میلیون بشکه ای، 3.4 میلیون بشکه پایین آمد. ذخایر سوخت تقطیری که شامل گازوئیل و نفت گرمایشی می‌شود هم 246 هزار بشکه کم شده که انتظار میرفت 1.3 میلیون بشکه کاهش یابد.

این اطلاعات به دست آمده از اداره اطلاعات انرژی، بخشی از وزارت انرژی آمریکا مربوط به ساعت 14:30 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ می شود.

دونالد ترامپ اوپک را وادار کرده با نزدیک شدن به اعمال تحریم‌ها علیه ایران، برای جبران نبود نفت ایران کمک کند.

طبق گزارشات رسیده، کاهش صادرات نفت خام ایران سریع تر از حد انتظار بازار است.

همچنین بازار نفت تحت تاثیر تنش های فزاینده آمریکا با عربستان ، بزرگترین صادر کننده نفت بر سر ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی قرار گرفته است.

در همین حین، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در روز سه شنبه از شرکتهای تولید نفت خواست ظرفیت‌های خود را بالا ببرند و سرمایه‌گذاری بیشتری کنند تا بتوانند تقاضای آینده نفت را تامین کنند ، چون ذخایر استراتژیک جهانی نفت هم رو به کاهش است.

روسیه هم قرارداد کاهش تولید نفتی را که با اوپک بسته بود کنار گذاشته و تولید خود را افزایش داده است.

اوپک و متحدانش مثل روسیه توافق کرده بودند تولید نفت خود را 1.8 میلیون بشکه در روز از ابتدای سال 2017 کاهش دهند. مسکو قول داده بود 300 هزار بشکه از تولید خود کم کند.

با افزایش قیمت نفت به 80 دلار در بشکه در ماه‌های اخیر و کاهش ذخایر جهانی نفت ، عربستان و روسیه توافق کردند تولید نفت را افزایش دهند ولی مقدار آن را مشخص نکردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا