اخباربانک و بیمهویژه ها

افزون بر 2 میلیون نفر در سیستان و بلوچستان بیمه سلامت هستند

به گزارش صنعت کار، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یک میلیون و 300 هزار نفر از افراد زیرپوشش بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند.
وی افزود: 200 هزار نفر از بیمه شدگان کارمندان دولت و بقیه طلاب حوزه های دینی، دانشجویان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در آستانه سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 40 میلیون نفر از مردم کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند این در حالی است که قبل از انقلاب تنها کارمندان دولتی و برخی کارگران از بیمه برخوردار بودند.
صفدری خاطر نشان کرد: هم اینک بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان با 920 مرکز درمانی طرف قرارداد است که این مراکز به تمام بیمه شدگان از جمله روستاییان و عشایر خدمت رسانی می کنند.
وی تصریح کرد: بیمه سلامت با بیش از 70 دفتر پیشخوان دولت برای صدور، تعویض و تمدید دفترچه بیمه قرارداد دارد که در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه دفترچه بیمه سلامت را در اختیار بیمه شدگان قرار می دهند.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک بیش از 4 هزار و 500 نفر از بیماران خاص در این استان به طور رایگان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند و خدمات درمانی مانند عمل های جراحی برای آنان رایگان انجام می شود.
وی با بیان اینکه پرداخت های بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد به روز است، گفت: ماهانه 60 میلیارد تومان به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد شامل داروخانه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و کلینیک ها پرداخت می شود.
سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است که به این مناسبت 28 مهرماه تا سوم آبان ماه هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا