اخبارصنعت و معدنگوناگون

جلوگیری از تردد تراک میکسرها در تهران ۱۲ هزار نفر را بیکار کرد

به گزارش صنعت کار، محرم کرمی در نشست خبری با بیان اینکه تولید بتن آماده استانداردهای اجباری دارد، اظهار کرد:‌ از سال 84 که استاندارد بتن اجباری شد، عمر ناوگان حمل‌ونقل بتن (تراک میکسر) را به زیر 10 سال کاهش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه پمپ‌های پمپاژ بتن در کشور ساخت ایتالیا و آلمان است، یادآور شد:‌ مطابق مذاکرات صورت گرفته با پلیس و همچنین با استناد به آیین‌نامه اجباری استاندارد بتن، پلیس موظف است در ضوابط با تردد تراک میکسرهای حامل بتن همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور با امضای شهرداری مجزهای تردد را به تراک میکسرها می‌دادند، تصریح کرد:‌ برای این مجوزها به ازای هر ماشین ماهانه 30 تا 40 هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

دبیر انجمن تولید بتن آماده و قطعات بتنی ایران در ادامه با یادآوری اینکه اوایل تابستان امسال یک دستگاه تراک میکسر در تجریش تصادف کرد و منجر به فوت یک نفر شد، اظهار کرد:‌ پس از این اتفاق پلیس تا 10 روز تراک میکسر‌ها را به پارکینگ منتقل می‌کرد.

کرمی بیان کرد: طی جلساتی که با سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا داشتیم این مشکل برطرف شد، اما 23 دیماه امسال در شهرک غرب تراک میکسر دیگری تصادف کرد که از روز 24 ماه گذشته پلیس اجازه تردد را به هیچ تراک میکسری نمی‌دهد.

وی با بیان این‌که 150 کارخانه تولید بتن آماده در تهران فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در این کارخانه‌ها حدود 12000 نفر با سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد تومانی کار می‌کنند که طی یک هفته اخیر بیکار شده‌اند.

وی همچنین با بیان این‌که به محدوده طرح ترافیک ورود نداریم چراکه در روز اصلا نمی‌توانیم بتن‌ریزی را انجام دهیم، افوزد: ماهانه حدود 1.5 میلیارد تومان جریمه به پلیس پرداخت می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که این جریمه‌ها بابت چیست، تصریح کرد:‌ طرح ممنوعیت تردد کامیون، اضافه بار، عاج کم لاستیک و… از جمله دلایل پلیس برای جریمه خودروهای تراک میکسر است.

دبیر انجمن تولید بتن آماده و قطعات بتنی ایران با یادآوری این‌که هر 20 روز یکبار جریمه‌های رانندگی را تسویه می‌کنیم، بیان کرد:‌با توجه به تفاهمنامه امضا شده با سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان استاندارد طی 6 ماه اخیر 29 کارخانه غیرمجاز تولید بتن آماده پلمب شده است.

کرمی خواستار رسیدگی پلیس به این معضل شد و گفت:‌99 درصد پروژه‌های ساختمانی کشور مهندس ناظر ندارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا