اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

در نگهداشت تولید مشکلی نداریم / صادرات نفت ایران متوقف‌شدنی نیست

به گزارش صنعت کار، بیژن زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: تا زمانی که آمریکا به‌دنبال تحریم نفت ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تأمین کنندگان نفت جهان باشد، التهابات بازار نفت ادامه خواهد داشت.

* صادرات نفت ایران متوقف‌شدنی نیست

وی افزود: تأمین پایدار و باثبات نفت مورد نیاز مشتریان یکی از ویژگی‌های ایران است و هیچ کشوری این ظرفیت را ندارد که جایگزینی برای نفت ایران در بازار پرتقاضای نفت جهان ارائه کند.

زنگنه با بیان اینکه “التهابات بازار جهانی نفت تا رفع تحریم‌های نفتی ایران ادامه خواهد داشت”، گفت: صادرات نفت ایران متوقف‌شدنی نیست.

* دغدغه‌ای از بابت افت تولید نداریم

وزیر نفت در پاسخ به اینکه “آیا در زمینه نگهداشت تولید و جلوگیری از افت تولید میادین قدیمی با مشکلی مواجه هستیم؟”، گفت: ابداً در بحث نگهداشت تولید مشکلی نداریم و دغدغه‌ای از بابت افت تولید نداریم چرا که برنامه‌ریزی‌های مدونی در این بخش وجود دارد و در حال اجرا است.

زنگنه همچنین هفته گذشته در خصوص وضعیت بازار جهانی نفت گفته بود: “ترامپ به‌دنبال قلدری برای کاهش قیمت نفت است در حالی که بازار با کمبود عرضه مواجه است و بر هم خوردن تعادل بازار نفت فقط با افزایش عرضه درست می‌شود و نمی‌توان با شعار و قلدری قیمت‌ها را پایین نگه داشت. عامل بر هم خوردن تعادل بازار نفت و افزایش قیمت‌ها تحریم‌هایی است که آمریکا اعمال کرده است، تحریم را بردارید تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند”.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا