اخبارخودروویژه ها

تحریم ها در کاهش کیفیت خودروهای داخلی تاثیرگذار است

به گزارش صنعت کار، پیمان پیرایش روز سه شنبه در همایش روز ملی استاندارد در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: 85 عنوان مراحل استاندارد سازی با معیارهای روز برای ساخت خودرو داخلی برنامه ریزی شده است که تحریم های اقتصادی، عملیاتی کردن این برنامه را با چالش مواجه می کند.
وی خاطر نشان کرد: 63 عنوان طرح استاندارد سازی بر روی خودروهایی که از قبل امکان تولید داشتند در حال انجام است و 22 برنامه استاندارد سازی دیگر در آینده نزدیک اجرایی می شود.
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: نشست های تخصصی متعددی برای اجرای طرح های مهم برای کیفیت بخشی کالاهای تولیدی در حال انجام است و مسیر ورود به بازارهای معتبر جهانی از استاندارد می گذرد.
پیرایش اضافه کرد: سامانه جامع ثبت استاندارد های آسانسور در کشور انجام شد و 95 هزار و 800 گواهی در اجرای این طرح صادر شده است.
وی تصریح کرد: بیش از 2 هزار و 500 آزمایشگاه ارزیابی کیفیت کالا و خدمات در کشور فعال است و بیش از 37 هزار نوع کالا در کشور نشان استاندارد دارد.
وی افزود: در ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به اصل استاندارد سازی کالاهای تولیدی تاکید فراوانی شده است و مهمترین رکن در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بحث توسعه اقتصادی توجه به کیفیت کالا است.
مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اصل درون زایی و برون نگری در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی به رویکرد استاندارد سازی توجه دارد و باید نهادهای اجرایی با همدلی در ابعاد مختلف برای کیفیت در ارائه خدمات و تولید تلاش کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا