اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

افزایش قیمت نفت برای جبران ضرر سنگین

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۷۶.۷۶ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۶.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز گذشته ۴.۳ درصد و وست تگزاس اینترمدیت چهار درصد ریزش قیمت پیدا کرده بود.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز سه شنبه اظهارکرد: با وجود انتظارات برای اختلالات عرضه به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، عربستان سعودی تلاش خواهد کرد به مشتریانش اطمینان دهد که هرگونه تقاضا را تامین خواهد کرد.

تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران در چهارم نوامبر آغاز خواهد شد. عربستان سعودی با وجود انزوای فزاینده این کشور بر سر قتل جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی، وعده داده است تامین بازارهای نفت را حفظ کند. این نگرانی‌ وجود دارد که همزمان با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، عربستان سعودی به تلافی تحریم‌های احتمالی قدرت‌های غربی بر سر قتل خاشقجی، عرضه خود را کاهش دهد.

با این حال تحلیلگران می‌گویند بازار به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران دچار محدودیت عرضه شده است. بانک آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرد: ما همچنان انتظار داریم قیمت نفت برنت تا پایان سال به ۸۵ دلار در هر بشکه صعود کند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که میزان عرضه محدود شده، دورنمای تقاضا در سال ۲۰۱۹ به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصادی تیره شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا