اخبارتاپخودرو

چشم امید صنعت خودرو به راهبرد های رحمانی/حمایت های مجموعه های خودرویی از وزیر پیشنهادی صنعت

به گزارش صنعت کار، در پی چالش های منعدد و به دلیل بازگشت تحریم ها و نوسانات شدید نرخ ارز و فشارهای اقتصادی بسیار بر بنگاه های اقتصادی، وزیر وقت صنعت معدن و تجارت از سمت خود استعفا داد. اگرچه در ابتدا از سوی وزاتخانه استعفای محمدرضا شریعتمدرای شایعه خوانده شد اما در پایان حسن روحانی رییس جمهور کشور استعفای او راپذیرفت و رضا رحمانی را به سرپرست موقت وزارت صمت منصوب و او را گزینه پیشنهادی خود برای سکانداری این وزراتخانه اعلام کرد.

صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو که در این مدت با مشکلات بسیاری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند امیدوارند تا سومین وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو دولت آقای روحانی، که معاونت تولید در وزارت صمت را نیز بر عهده داشته است بتواند کمی از مشکلات آن ها را حل کند و چاره اندیشی های او بر زخم های های تولیدکنندگان کشور مرهمی شود.

او که چندی پیش با در جریان بازدید برخی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کارخانه کامیون سازی مشگین شهراز ابلاغ سیاست جدید راهبردی صنعت خودرو خبر داده بود پس از آنکه از سوی رییس جمهور به عنوان به عنوان گزینه وزیر وزات صمت انتخاب شد از سه راهبرد جدید وزارت صنعت در دوره جدید برای صنایع مختلف نیز سخن گفت و عنوان کرد در دوره جدید ما چند نکته را به‌صورت ویژه از تأمین مایحتاج مردم وفور کالا در بازار تا تأمین مواد اولیه زنجیره تولید را پیگیری خواهم کرد.

در همین راستا دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور وزیر پیشنهادی صنعت در جلسه این کمیسیون جهت ارائه برنامه هایش خبر داد و بیان کرد نمایندگان در این جلسه خواستار ساماندهی بازار خودرو و بخش صنعتی کشور شدند و تاکید وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی بازار خودرو و کاهش تصدی‌گری دولت در این زمینه بود.

از گفته های حسینی کیا مشخص است رحمانی موفق شده است نظر نمایندگان مجلس را هم به خود جلب کند و نمایندگان مجلس هم برای سپردن سکان وزاتخانه صمت به او اعتماد خواهند کرد. در همین راستا کلیه اتحادیه های اصناف حمایت خود را از رضا رحمانی به عنوان وزیر صمت اعلام کرده و او را دارای سوابق و تجارب ارزنده ای در صنعت و معدن و تجارت دانسته که می تواند تحرک و پویایی را به این وزراتخانه بازگرداند.

همچنین انجمن قطعه سازان و انجمن خودروسازان ایران نیز از برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حمایت خود را اعلام کرده و از حضور او در وزارت صمت ابراز امیدواری کردند. در بخشی از بیانیه ی حمایتی انجمن خودروسازان آمده است:« تجربه رضا رحمانی از حضور در هیات تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان و جلسات متعدد وی با مدیران بخش‌های مختلف خودروسازی در چند سال اخیر، موجب شناخت وی از چالش های اساسی صنعت خودروی کشور شده است که انتخاب شعار “افزایش نظارت بر خودروسازی” توسط وی، نشان دهنده عزم و اراده استوار او بر بازگرداندن این صنعت به روزهای خوب است.نگاه رحمانی به بحث استاندارد‌های محیط زیستی خودروهای داخلی، خودروهای سبک دیزلی و طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل از نگاه نویسندگان این بیانیه باعث ایجاد روزنه امیدی در دل فعالان این عرصه شده است.»

همجنین رحمانی هم که خوب می داند صنعت خودرو این روز ها با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند در تازه ترین اظهار نظر خود در گفت و گو با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو، صنعت مادر است عنوان می کند: «این صنعت در کشور ما بازار خوبی دارد، در برنامه ششم نیز توجه ویژه به این صنعت شد، ما نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ویژه ای طراحی کرده ایم که با همکاری بخش های مختلف اجرایی می شود. و تصریح کرد برنامه اساسی این است که با افزایش تیراژ و داخلی سازی می توان هزینه های را پوشش داد و قیمت خودرو را متعادل کرد.» به نظر می رسد همه چیز برای وزیر شدن رضا رحمانی فراهم است و او حمایت صنعتگران و تولیدکنندگان حوزه صنعت و به طور خاص صنعت خودرو را را به دست آورده و توانسته کوری سوی امیدی را در دل آن ها زنده نگاه دارد. اگر او بتواند اعتماد نمایندگان مردم در مجلس را کسب کند و رای بیاورد مسئولیت سنگینی را در صنعت و به خصوص صنعت خودرو به دوش خواهد کشید. نوسانات ارزی ، ممنوع شدن واردات خودرو و پرونده فساد واردات خودرو از سوی مسئولان وزارت صنعت و مشکلات تولید از جمله چالش هایی هستند که وزیر جدید صنعت با آن ها رو به رو خواهد شد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم راهکار ها و راهبرد های او دردی از این صنعت دوا خواهد کرد یا خیر.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا