اخبارصنعت و معدننفت و پتروشیمیویژه ها

برپایی کنگره ملی مهندسی شیمی ایران در بهمن‌ماه/اختصاص یک کمیته ویژه به صنعت

به گزارش صنعت کار، بهرام ناصرنژاد، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز در نشست خبری شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران با بیان اینکه این دومین بار است که می‌خواهیم سمینار ملی مهندسی شیمی را برگزار کنیم که در واقع شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران به شمار می‌آید، اضافه کرد: این سمینار با عنوان توسعه پایدار در صنایع ایران نامگذاری شده که این موضوع یک دغدغه جهانی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: تفاوت کنگره امسال با سال‌های قبل اختصاص یک کمیته صنعتی و بخش مربوط به صنعت برای این کنگره است.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بخش مقالات صنعتی این کنگره را مورد تاکید قرار داد و گفت: به منظور بهره‌مندی از تجربیات صنعتی، بخش جداگانه‌ای را مختص صنعت و در کنار کمیته علمی در نظر گرفته‌ایم.

مطرح شدن موضوعات کاربردی پژوهش با حضور کارشناسان صنعت

مرضیه جدا، مسئول کمیته ارتباط با صنعت این کنگره نیز با اشاره به اینکه تاکنون رویکرد کنگره‌ها کارهای علمی در مرز دانش بوده و کمتر به نیازهای صنعتی توجه شده است، اظهار کرد: به دنبال شناسایی مواردی هستیم که دانش عملیاتی صنعت، منجر به بهبود لایسنس‌ها شده است که از این موارد در صنعت کم نیست.

وی محورها و موضوعات مقالات تخصصی در پنل‌های تخصصی صنعت را فناوری‌هایی که باعث افزایش ارزش افزوده پالایشگاه‌ها (مارجین) می‌شوند، فناوری‌های مختلفی که باعث کاهش مصرف آب و انرژی شده‌اند، اصلاح و ساختار مکانیکی و افزایش راندمان کاتالیست‌های ساخت داخل و تنوع بخشی به سبد محصولات پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها با توجه به نیاز بازار داخلی و خارجی اعلام کرد.

مسئول کمیته ارتباط با صنعت شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران افزود: در این کنگره مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت نفت حضور دارند که به دنبال ارتباط این افراد با دانشگاه، موضوعات کاربردی پژوهش مطرح خواهد شد.

محورهای شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران پدیده‌های انتقال، ترمودینامیک، فرآیندهای جداسازی، مدل‌سازی و شدیدسازی، دینامیک سیالات محاسباتی، سیم‌پیچ، کاتالیست و طراحی رآکتور، مهندسی و کنترل فرآیند، بیوتکنولوژی، مهندسی بیوپزشکی، صنایع غذایی و دارویی، نانو تکنولوژی، علوم و فناوری پلیمر، مهندسی نفت و مخزن، تولید، فرآورش و تبدیل گاز طبیعی، فناوری پایدار و سبز، مهندسی محیط زیست و ایمنی، استانداردسازی و آموزش در صنایع شیمی، مدیریت و کارآفرینی و انرژی تجدیدپذیر خواهد بود. همچنین مهلت ارسال مقالات علمی به این کنگره ۲۲ آبان و مهلت ارسال مقالات صنعتی ۱۷ آذر اعلام شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.ichec.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا