اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

نبود همگرایی یکی از مشکلات آذربایجان شرقی در حوزه نفت و گاز بود

به گزارش صنعت کار، مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در بازدید از ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در خصوص برگزاری ششمین دوره نمایشگاه، گفت: من همه ساله از نمایشگاه بازدید می‌کنم و هدفمان ترغیب صنعتگران نفت برای حضور در این نمایشگاه است؛ البته امسال به دلیل مسائل اقتصادی، مجموعه‌های دولتی چندان حضور فعالی در نمایشگاه ندارند. با این حال، خوشبختانه در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی طرح‌های خوبی به نمایشگاه ربع رشیدی ارائه شده که آن‌ها را مطالعه کرده‌ام.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی برای صنعت، فناوری و دانشگاه‌های آذربایجان شرقی افتخار است، بیان کرد: این نمایشگاه در دوره‌های اول و دوم با طرح‌های دانش‌آموزان شکل گرفت و امروزه طرح‌هایی در سطح بین‌المللی در آن حضور دارند و سطح کیفی نمایشگاه بسیار بالاست؛ از سوی دیگر شرکت‌های صنعتی استان هم برای عقب نماندن از قافله در نمایشگاه شرکت کردند.

اصل عربی ادامه داد: امیدوارم مجموعه‌های خصوصی شده همچون پالایشگاه و پتروشیمی بتوانند از طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه ربع رشیدی استفاده کنند، اما تکنولوژی مورد نیاز مجموعه‌های دولتی مرتبط با صنعت نفت پیچیده و بالادست است.

وی ابراز امیدواری کرد که از سال آینده خوشه نفت و گاز در یک سالن مستقل برگزار شود؛ چرا که صنعت نفت همچنان در کشور پیشران بوده و ظرفیت بالایی در حوزه نگهداری، بهره‌برداری و نوسازی دارد که باید از این ظرفیت برای اشتغال‌زایی استفاده شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا