اخبارتاپصنعت و معدنگوناگون

همکاری ایران و بلاروس در ساخت اتوبوس برقی

به گزارش صنعت کار، محمد شریعت مداری امروز در دیدار با وزیر صنایع بلاروس در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور گفت: اراده رهبران و مسؤلان ارشد دو کشور بر گسترش مناسبات و تلاش بی وقفه آنها برای تحقق این اهداف، پتانسیل بسیار ارزشمندی برای گسترش روابط اقتصادی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حجم روابط دو کشور با خارج آنقدر وسیع است که سهم بیشتری به روابط میان دو کشور می تواند اختصاص یابد، امیدوارم این کمیسیون که در دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی تشکیل جلسه می دهد، بتواند گام های خوبی بردارد.

وی ادامه داد: این کمیسیون دارای نقشه راه برای پیشبرد اهداف در سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ است، این نقشه راه در زمینه های حمل و نقل، کشاورزی، آموزش، بهداشت و درمان، فناوری و انرژی برنامه های خوبی طراحی کرده است.

شریعت مداری گفت: همکاری های خوبی در حوزه صنعت میان دو کشور آغاز شده است، ساخت کامیون، تجهیزات و ماشین الات معدنی در دستور کار است و در آینده برای ساخت اتوبوس های برقی نیز اقدام می شود.

وی بیان کرد: حمایت دولت و وزارت صنایع بلاروس از همکاری های مشترک ایران خودرو و یونیسون و تقویت این همکاری مورد تاکید است، امیدوارم این شرکت مشترک صادرات محصولات تولیدی خود را به اوراسیا ارتقا دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: در تولید تجهیزات پزشکی پتانسیل ها و توانمندی های خوبی داریم، شرکت های ایرانی در زمینه تولید دارو با حمایت وزارت بهداشت بلاروس می توانند همکاری کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به رفع تحریم ها و وجود زمینه های مناسب همکاری، روابط کارگزاری بانک های دو کشور می تواند ارتقا یابد، افزود: در فرآیند صدور ویزا به خصوص برای نیروی کار متخصص مورد نیاز در پروژه های مشترک تسهیلات لازم اعمال شود، لغو روادید میان دو کشور بررسی گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا