اخباربانک و بیمهویژه ها

نفوذ و توسعه بیمه در کشور نیازمند نوآوری است

به گزارش صنعت کار،  رئیس کل بیمه مرکزی ایران روز یکشنبه در مراسم امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درسخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر انواع پوشش های بیمه ای در کشور تعریف شده است، در عین حال توسعه بیمه در بین مردم و شرکت ها را نیازمند اقدامات بیشتری دانست.
وی با بیان اینکه، شرکت های بیمه محصولات بیمه ای فراوانی دارند که هنوز به شکل مناسبی به بخش های مختلف کشور عرضه نشده است، تاکید کرد: نفوذ، توسعه و بازاریابی صنعت بیمه در کشور نیازمند نوآوری و ورود استارتاپ ها است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درآمد مناسبی در مجموعه شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها وجود دارد، ورود و گسترش چتر صنعت بیمه در این بخش ها را منجر به ایجاد نفوذ هرچه بیشتر در بازار، امنیت سرمایه‌گذاری، مدیریت بهینه و مسئولیت‌پذیری در حوزه دانش بنیان کشور دانست.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران در ادامه با بیان اینکه، در حال حاضر 10 استارت‌آپ فعال در حوزه بیمه وجود دارد، بر افزایش هرچه بیشتر این کسب و کارهای نوین تاکید کرد.
وی با بیان اینکه، شرکت های بیمه محصولات بیمه ای فراوانی دارند که هنوز به شکل مناسبی به بخش های مختلف کشور عرضه نشده است. افزود: شناساندن این ظرفیت از سویی باعث افزایش حجم بیمه های صادره و از سویی می تواند برای کشور درآمد و برای بخش های قابل عرضه از جمله استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان امنیت ایجاد کند.
سلیمانی ادامه داد: البته از سویی انتظار ما این است که شرکت های استارتاپی و دانش بنیان نیز که وارد سیستم بیمه می شوند بهترین و بهینه ترین انتخاب بیمه ای را به منظور کاهش هزینه بیمه خود داشته باشند.
وی همچنین بهترین تسهیلات برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را تحت پوشش قراردادن آنها ذیل قانون بیمه مرکزی دانست و گفت:متاسفانه اینها در حال حاضر در نقش کارگزاری نمایندگی فعالیت می کنند، البته ما بدنبال آن هستیم که آنها را تحت نمایندگی رسمی خودمان در بیاوریم و این نوآوری به طور حتم باعث پیشرفت حوزه دانش بنیان کشور خواهد شد.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی به منظور گسترش حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالان استارتاپی تفاهمنامه مشترک همکاری منعقد کردند.
این تفاهم‌نامه در راستای سیاست های توسعه اقتصاد دانش بنیان اعم از توسعه بازار، بهبود کیفیت، افزایس رقابت پذیری و ارتقای نظام استاندارد بیمه محصولات دانش بنیان و اجرای احکام مربوط در قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات اختصاص پوشش‌های بیمه‌ای روز یکشنبه به امضاء سورنا ستاری به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر غلامرضا سلیمانی به نمایندگی از بیمه مرکزی ایران رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا