اخبارگوناگوننفت و پتروشیمی

ارسال نامه کمیسیون انرژی به سران سه قوه / تامین ۳ میلیارد دلار برای اتمام فازهای پارس جنوبی

به گزارش صنعت کار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فریدون حسنوند که به همراه اعضای کمیسیون انرژی و وزیر نفت به منطقه پارس جنوبی سفر کرده در نشست بررسی پیشرفت ها و مشکلات فازهای مختلف این منطقه گفت: بیشتر فازهای پارس جنوبی ظرف سال آینده به بهره برداری می رسد به جز فاز 14 که در نیمه سال 97 افتتاح می شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر ایرانی به این عظمت که در کنار خلیج فارس بنا نهاده شده افتخار می کند، افزود: این همه عظمت با دلسوزی و تلاش کارگران، کارمندان و مدیران این منطقه میسر شده است.

وی با اشاره به گزارش دو ساعته وزیر نفت در نشست هفته گذشته کمیسیون انرژی پیرامون طرح ها و برنامه های کلان این وزارتخانه ادامه داد: برخی از این طرح ها به پشتوانه مالی نیاز دارد لذا اعضای کمیسیون انرژی در بحث بودجه تلاششان این بود که 14.5 درصد شرکت ملی نفت پرداخت شود اما این امر میسر نشد لذا به رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار شد که در صحن علنی مجلس این موضوع دوباره مطرح می شود.

ارسال نامه کمیسیون انرژی به سران سه قوه

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک نامه برای سران سه قوه نوشته شده مبنی بر اینکه 15 درصد طرح های توسعه ای پارس جنوبی به اتمام رسیده و برای اتمام 15 درصد باقیمانده، 3 میلیارد و 200 دلار سرمایه نیاز است، یادآور شد: افتتاح این پروژه ها هرساله 12 میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می کند لذا این 3 میلیارد دلار باید پرداخت شود که برهمین اساس رونوشتی از این نامه به مقام معظم رهبری و دفتر ایشان ارسال شد که اگر قرار است از صندوق توسعه ملی برداشت شود اسم مقام معظم رهبری را داشته باشد.

تهیه 2 طرح دو فوریتی در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه 2 طرح دو فوریتی در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از این دو طرح در زمینه تولید و اشتغال زایی با محوریت نفت و نیرو است و دیگری در زمینه خط اعتباری و تامین منابع مالی برای طرح ها بوده که با دو فوریت به صحن علنی مجلس ارائه می شود.

همچنین در این نشست سکینه الماسی نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه با بیان اینکه منطقه سیراف بیش از 2 هزار سال تمدن دارد، گفت: همانگونه که کشتی سانچی محموله تولیدات عسلویه را با خود حمل می کرد در 21 قرن پیش کشتی سلیمان سیرافی محصولات و کالاهای ایرانی را به کشورهای دیگر دنیا صادر می کرد.

وی با اشاره به اینکه مخازن پارس جنوبی یکی از داشته های استان بوشهر است، افزود: اگر به دو دستاورد بزرگ کشور در دهه های اخیر نگریسته شود یکی انرژی اتمی و دیگری پارس جنوبی، مشاهده می شود که هر دو آن ها که مایه افتخار هر ایرانی بوده در بوشهر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان به برخی مشکلات در حوزه انتخابیه اش همانند خوراک پتروشیمی ها و حوزه سلامت اشاره کرد.

صادرات گاز باید در دستورکار جدی وزارت نفت قرار گیرد

عدل هاشمی پور در این نشست با بیان اینکه صادرات گاز باید در دستورکار جدی وزارت نفت قرار گیرد، تشریح کرد: صادرات گاز می تواند به افزایش درآمدهای کشور کمک کند و خط صلح و صادرات گاز به پاکستان و عمان باید با تدبیر عملیاتی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا