اخبارگوناگوننفت و پتروشیمی

5 فاز پارس جنوبی در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش صنعت کار از خبرگزاری خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه که به همراه کمیسیون انرژی مجلس به منطقه پارس جنوبی سفر کرده در نشست بررسی مسائل و پیشرفت‌های این منطقه گفت: مزیت کشور ما حوزه انرژی است و منطقه عسلویه از ابتدا با زنجیره تولید، بهره‌برداری شد و علاوه بر تولید گاز، صنایع پایین دستی مرتبط با گاز در نظر گرفته شد.

وزیر نفت با بیان اینکه سال آینده 6 میلیون تن اتان تولید می‌شود، افزود: ظرف 3 سال آینده میزان تولید اتان به 10 تن می‌رسد که تقاضای کشور در بخش اتان 5.5 میلیون تن است لذا مابقی اتان تولیدی را باید صادر کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 96 برای نیروگاه‌ها زیر10 درصد از سوخت مایع استفاده می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که سالی 10 درصد مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد و نیاز به گاز بیشتری دارد.

زنگنه با تأکید بر اینکه از 6 فازی که از پارس جنوبی در گذشته مانده 5 فاز آن در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: یک فاز از پارس جنوبی یعنی فاز 14 در سال 98 به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 20 هزار نفر در 3 فاز پارس جنوبی مشغول به فعالیت هستند، افزود: اگر این پروژه‌ها اتمام یابد یعنی تعداد زیادی بیکار می‌شوند لذا وظیفه ملی است که برای مردم اشتغال ایجاد شود و باید از این همه منابع و امکانات که در دریا و خشکی وجود دارد استفاده کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه باید پروژه‌های جدیدی در حوزه نفت و گاز در کشور تعریف کرد، ادامه داد: طرح‌های نفتی و گازی برای کشور اشتغال ایجاد می‌کند و همچنین خوراک نیروگاه‌های کشور را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال 95، 8 عرشه نصب و راه‌اندازی شده و به تولید رسیده است، افزود: تلاش ما بر این است که در مدت زمان زیر 4 سال فاز 11 پارس جنوبی را به مرحله تولید برسانیم.

زنگنه تصریح کرد: تلاش وزارت نفت این است که به تعادل در زندگی برای مردم منطقه پارس جنوبی کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا