اخبارتاپصنعت و معدنگوناگون

بهره‌برداری از 4500 واحد صنعتی از ابتدای سال/ رشد 23 درصدی تقاضای تأسیس

به گزارش صنعت کار از خبرگزاری خانه ملت، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس که شب گذشته (دوشنبه 2 بهمن) برگزار شد، انتقادات و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس را به حق دانست و عنوان کرد: مردم به ویژه درشهرستان ها، نمایندگان را مسئول پیگیری مطالبات خود می دانند، لذا فشار بسیاری به نمایندگان نه فقط در حوزه قوه مجریه بلکه در حوزه های قضایی نیز وارد می‌کنند، بدین ترتیب نمایندگان حق دارند که این مسائل و مشکلات را از ما مسئولان اجرایی طلب کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه پاسخگوی تمام نقایص و ضعف های گذشته حتی از دولت‌های قبل نیز هستم، گفت: ما میراث دار وزارتخانه ای هستیم که در کنار تلاش ها و زحمات وزاری قبلی را به خود دیده نقایصی نیز داشته است و امروز باید تمام مسئولیت در حوزه صنعت و معادن و تجارت را بپذیریم.

وی با اشاره به هجمه های گسترده مستکبران جهانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: کشور ما داعیه دار استقلال است و برخی از موانع و مشکلات اقتصادی امروز، به علت حاکم بودن یک نظام مستقل در کشور است، لذا به همین دلیل است که توده مردم بسیاری از مشکلات و مسائل را تحمل کرده و همراه انقلاب هستند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار راه اندازی 4هزار و 500واحد صنعتی با ظرفیت بالای 60 درصد در سال 96 عنوان کرد: پراکندگی این واحدها در سراسر کشور است که با سرمایه گذاری مشخص از ابتدای سال به بهره برداری رسیده است.

وی یکی دیگر از فاکتورهای مثبت در حوزه صنعت را امید برای فعالیت صنعتی برشمرد و گفت: این امید را می توان از ثبت تقاضای تاسیس واحد صنعتی محاسبه کرد که ما در سال 96 شاهد رشد 23 درصدی تقاضا برای تاسیس واحد صنعتی در کشور بوده ایم.

شریعتمداری با اشاره به دغدغه نمایندگان درخصوص رکود در شهرک های صنعتی عنوان کرد: کارهای بسیار مهمی در شهرک های صنعتی آغاز شده که یکی از آنها بررسی آخرین وضعیت فعالیت و یا تعطیلی این شهرک هاست. برا اساس آخرین آمار ارائه شده از شهرک های صنعتی در سراسر کشور، این واحدهای صنعتی با میانگین 65 درصد ظرفیت در کشور فعال هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مشکلات حوزه صنعت در وزارتخانه مبتوعش به خوبی شناسایی احصا شده است، گفت: برنامه های بسیار متعددی در وزارتخانه صنعت، برای شکوفایی حوزه و معدن به کار گرفته شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: دو سازمان ایدرو و ایمیدرو برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته فعالیت گسترده ای را شروع کرده اند که ما انتظار داریم نمایندگان در تصویب لایحه بودجه سال 97 کمک مناسبی به این دو سازمان در قالب صدور ضمانتنامه برای فعالیت اقتصادی داشته باشند.

وی بیان کرد: در طول 4 ماه مدیریت در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش شده است که به صورت میدانی موضوعات و مسائل این حوزه بررسی و حل و فصل شود، گفت: در طول این مدت 12 سفر به استان های مختلف کشور داشته ایم که این سفرها به همین منظور صورت گرفته است.

شریعتمداری با اشاره به فعالیت های گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرد: تیم کارشناسی بسیار خبره ای در وزارت صنعت برای مذاکره با سرمایه گذاران خارجی مستقر هستند که جلسات و نشست های متعددی را با سرمایه گذاران برگزار کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا