اخبارصنعت و معدنگوناگون

راه‌های بهبود فرآیند صادرات فرش دستباف به اروپا بررسی شد

به گزارش صنعت کار از شاتا، حمید کارگر در این نشست به تشریح آخرین وضعیت اخذ حقوق گمرکی از فرشهای مرجوعی، ثبت مهر اتاق بازرگانی در بروکسل برای بهره مندی از معافیت مالیاتی فرشهای ابریشمی در اروپا و فرایند اجرای کمپین تبلیغاتی برای فرش ایران در اروپا پرداخت.
اعضای هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا نیز در این نشست به بیان نظرات، دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.
تغییرات پدیدآمده در نمایشگاه دموتکس هانوفر، لزوم ارتباط گیری با طراحان و دکوراتورهای اروپایی، چگونگی حمایت از حضور بازرگانان فرش ایران در نمایشگاه های برون مرزی و بررسی قوت و ضعفهای حضور فرش ایران در نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون کلن از جمله مباحث مطروحه در این نشست بود.
گفتنی است سیدین (سرکنسول ایران در هامبورگ) از آمادگی دستگاه دیپلماسی کشورمان در آلمان برای همراهی در رفع مشکلات تجارت فرش ایرانی خبر داد.

همچنین مشکلات گمرکی، مالیاتی در کنار مباحث پیشنهادی در نوع حمایتهای دولت از فرایند تبلیغات تا حضورهای نمایشگاهی و گرایش به تجارت آنلاین فرش دستباف در کنار بررسی وضعیت تولید و تجارت فرش در کشورهای رقیب از جمله مباحث مطروحه در این هم اندیشی از سوی فعالان فرش کشورمان در آلمان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا