اخبارصنعت و معدنگوناگون

درخواست برای کاهش فهرست قیمت گذاری کالا

به گزارش صنعت کار، حسن قاضي زاده هاشمي در نشست مشترک با فعالان اتاق بازرگاني ايران افزود: در مورد واردات روغن پالم ملاک تعرفه است و ابتدا که واردات از 150 هزار تن به 350 هزار تن رسيد تلاش کرديم با تعرفه مديريت شود.
وي گفت: درباره قيمت گذاري شخصا اعتقادي به قيمت گذاري در هيچ حوزه اي ندارم ، رفتار دولت و مجلس را بايد ببينيم در حوزه مصرف چگونه است، دولت مجري قانون مجلس است و چون قرار است از بودجه عمومي کشور در حوزه سلامت مصرف شود اقدامات ناسالمي شکل مي گيرد و قيمت ها سرکوب مي شود ولي نگاه ما همان نگاه شما است.
وزير بهداشت افزود: از معاونت ها خواسته ايم که فهرست قيمت گذاري را به حداقل برسانند، مشکل از آنجا شروع مي شود که روابط اقتصادي از قاعده خارج شده و سالم نيست و جريان وجوه در حوزه ما سالم نيست واين مارا دچار مشکل مي کند.
وي گفت: اميدواريم قيمت گذاري از هزاران قلم کالا که از نظر من اشتباه است و ممکن است باعث خسارت به عده اي و سود براي عده اي ديگر شود، برداشته شود.
وزير بهداشت افزود: اگر از بانک استقراض کنيم بهتر از اين است که اوراق بدهيم هرچند دوستان اقتصادي در دولت مي گويند از اين روش در همه جاي دنيا استفاده مي شود، اگر شرعا هم بخواهيم حکم کنيم روزي که به ما کالا فروختند صحبتي از معوقات نبوده است ولي شما را درک مي کنيم ولي روي کالاهاي آسيب رسان برخي صنايع کاربرد دوگانه دارد مثل نمک و روغن ولي زياده روي باعث مشکلاتي براي فرد مي شود و ما نمي توانيم توليد اين محصولات را ممنوع کنيم اما مي توانيم هزينه توليد اين محصولات را بالا ببريم .
وي گفت: در موضوع غذا وزارت بهداشت 85 درصد بوفه در مدارس را مکلف کرد که غذاي گرم ندهند.
وزير بهداشت افزود: بايد کاري کرد که قدري هم اميد به دل مردم بيايد با توجه به اينکه در آستانه 22 بهمن و نوروز هستيم.
وي گفت: در معاونت غذا و دارو هم که مطرح شد دارويي ها بر غذايي ها حاکم هستند، معاونت اين بخش را تغيير داديم و از پيشکسوتان حوزه صنايع غذايي است و حتما اتفاقات خوبي خواهد افتاد و بايد از آنها بخواهيم از مصاحبه هاي التهاب آفرين بپرهيزند.
وزير بهداشت افزود: در مورد قاچاق و محصولات آرايشي و بهداشتي از من چه انتظاري داريد ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و … داريم، من چکار مي توانم بکنم با اين گرفتاريها، من بخواهم نظارت کنم با چه نيرويي مي توانم اينکار را انجام دهم.
وي گفت: در موضوع قاچاق کاري از ما برنمي آيد، ديگران به وظايف خود عمل کنند و انگشت اتهام را بسمت ما نگيرند، آنها پول مي گيرند و وظيفه دارند عمل کنند.
وزير بهداشت افزود: کل ناظران حوزه غذاي وزارت بهداشت در کل کشور به 100 نفر نمي رسد.
وي گفت: کارخانه سرنگ وزارت بهداشت را قيمت گذاري کنيد بخريد، کار ما تحقيق است و جايي بايد در بازار ورود کنيم که ببينيم حق مردم ضايع مي شود که عمدتاَ کيفيت و قيمت است، ايجاد اين کارخانه در سال 92 کاراشتباهي بوده است.
وزير بهداشت افزود: شما مي گوئيد 100 درصد بازار را اين کارخانه گرفته است ، ما حاضريم اين کارخانه را بفروشيم.
وي گفت: در مورد ثبت دارو در خارج ازکشور کار زيادي انجام شده ولي صنعت بلد نيست بازار يابي کند و در مورد گردشگري سلامت نمي توانيم هر روز بگوئيم ما در پزشکي توانمند هستيم ولي هر روز در رسانه ها اخبار خطاي پزشکي را اعلام کنيم و اينگونه نمي توان اين حوزه را پويا کرد و رشد داد.

بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است

رئیس اتاق بازرگانی: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی سلامت پایه و اساس حرکت‌های هر جامعه است.

غلامحسين شافعي در نشست فعالان اتاق بازرگاني ايران با وزير بهداشت با تقدير از اقدامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي در توسعه سلامت و توجه به طبقه پايين جامعه افزود: بخش خصوصي با تشکيل ” ان، جي ، او” در حوزه سلامت و گسترش آنها با هدف انجام وظايف اجتماعي اين بخش لازم است از توان فعالان اين حوزه استفاده بهتري شود.
وي گفت: در بخش صنايع غذايي از امکانات و توان خوبي بويژه براي حضور بازارهاي خارجي برخورداريم ، در حوزه دارو امکانات و تجهيزات خوبي برخورداريم بطوريکه مي توانيم در بازارهاي خارجي حضور پيدا کنيم.
شافعي افزود: بخش گردشگري سلامت با توجه به ظرفيت هاي غرب در حوزه پزشکي از فرصت خوبي برخورداريم و در صورت برنامه ريزي مطلوب مي توانيم در اين بخش کار کنيم.
وي گفت: تجارت حلال هم بخش مهمي است که گردش مالي بالايي در دنيا دارد ولي ما بهره چنداني از اين بخش نمي بريم که لازم است به فعالان اين بخش توجه بيشتري شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا