اخبارخودروویژه ها

میزان استاندارد خودروهای باید افزایش پیدا کند

به گزارش صنعت کار، سردار تقی مهری (رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا) درباره استانداردسازی خودروهای داخلی و افزایش ایمنی خودروهای تولید داخل گفت: پلیس به طور مداوم نظرات خود را در خصوص ایمنی خودروهای داخلی در جلسات کارشناسی اعلام می‌کند، اما براساس قانون به وظایفی که برایش تعیین شده‌ نیز عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 55 شاخص استاندارد توسط شرکت‌های خودرو سازی در کشور رعایت می‌شود، ادامه داد: معتقدم باید این میزان استاندارد افزایش پیدا کند، چرا که ایمنی خودروها نقش بسیار مهمی در بروز تصادفات دارد و سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تعیین استاندارد خودروها هستند. همچنین از نظر استانداردهای زیست‌محیطی نیز سازمان حفاظت محیط‌زیست وظایفی را برعهده دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: در صورتی که پلیس در تصادفات سهم و تقصیر کارخانه سازنده را احصا کند، حتما اعمال قانون می‌کنیم. در تصادفاتی که خودرو عامل وقوع تصادف بوده، این مسئله به کارخانه سازنده اعلام می‌شود، چراکه ممکن است استاندارد یک کارخانه سازنده به گونه‌ای بوده که باعث شکل‌گیری آن تصادف شده است و ما این موضوع را در مراجع قضایی مطرح کردیم و کارخانه نیز محکوم شده‌است.

سردار مهری همچنین در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر تامین تجهیزات پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: خوشبختانه امکانات برای ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها در کشور تولید می‌شود و معتقدم تحریم‌ها در تامین تجهیزات برای ایمنی راه‌ها و جاده‌ها تاثیرگذار نیست.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا