اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

قرارداد ساخت داخلی ۸۳۰ مته حفاری صنعت نفت

به گزارش صنعت کار، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد: بر اساس قراردادی که شرکت تامین کالای شرکت ملی نفت ایران با جهاد دانشگاهی واحد خوزستان در خصوص ساخت مته حفاری منعقد کرده است، باید حدود ۸۳۰ مته حفاری توسط این مجموعه ساخته شود.

وی در حاشیه بازدید از خط تولید مته حفاری ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان افزود: خط تولید مته حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان بر اساس توافقات و نقشه راهی که به پیوست این قرارداد وجود دارد، در حال فعالیت است.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در بحث مسائل ارزی و همچنین نقدینگی وجود داشته، شاهد اندکی تاخیر در اجرای این پروژه هستیم اما اقداماتی که تاکنون انجام گرفته بسیار عالی بوده است.

قلمبر دزفولی ادامه داد: این پروژه هنوز در ابتدای کار قرار داشته و جای گسترش و پیشرفت بسیاری دارد. در این زمینه باید اقدامات بسیار موثری انجام شود تا شاهد تولید انبوه مته حفاری توسط جهاد دانشگاهی خوزستان باشیم.

وی با اشاره به دانش فنی تولید شده توسط مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان در بحث ساخت داخل مته‌های حفاری گفت: هدف اصلی شرکت ملی نفت در پروژه‌های ده گانه، تولید دانش فنی و دستیابی به تکنولوژی روز دنیا است و در این زمینه شرط قرارداد ساخت مته با جهاد دانشگاهی ایجاد دانشگاه فنی بود.

مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خوزستان توانسته است به دانش فنی تولید مته‌های صخره‌ای دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی خوزستان از مجموعه‌هایی در کشور است که توانسته دانش فنی صددرصد ایرانی را تولید کند و در این زمینه گام‌های اساسی برداشته است.

قلمبر دزفولی ادامه داد: این مجموعه دانش و توانایی خود را به اثبات رسانده و نمونه‌هایی از مته مورد نظر را ساخته است که در آزمایش‌های اولیه نیز شاهد عملکرد بسیار خوب این مته‌ها بوده‌ایم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا