اخبارصنعت و معدنگوناگون

برنج تنها از کشاورزان ثبت شده در سامانه جهادکشاورزي خريداري مي‌شود

به گزارش صنعت کار، یزدان سیف تأکيدکرد: برنج را فقط از شالي‌کاراني مي‌خريم که اطلاعاتشان در رابطه با ميزان سطح زيرکشت، مقدار توليد و نوع برنج توليدي درسامانه جهاد کشاورزي ثبت شده باشد.

وی گفت: خريد توافقي برنج از شالي‌کاران شمالي در استان‌هاي مازندران و گيلان از حدود دوهفته پيش شروع شده و تاکنون بيش از 200 تن برنج پرمحصول از برنج‌کاران مازندراني خريداري شده است.
معاون‌ وزير جهادکشاورزي با بيان اينکه؛ نمايندگان استان‌هاي شمالي در مجلس شوراي اسلامي معتقدند که برنج شالي‌کاران روي دست آنان مانده است، افزود: لذا در جهت حمايت از توليدداخلي محصولات کشاورزي و قشر شالي‌کار کشور، برنامه‌ريزي کرده‌ايم تا با استقرار مراکز خريد و قيمت تضميني مصوب، باقي‌مانده و مازاد محصول برنج‌ کشاورزان را خريداري کنيم.
مديرعامل‌ شرکت‌ بازرگاني‌ دولتي‌ ايران تأکيد کرد: محموله‌هاي برنج تنها از کشاورزاني که از سوي سازمان‌هاي جهاد کشاورزي معرفي‌ نامه دارند و به عنوان کشاورز و توليد کننده‌ي برنج شناخته شده‌اند، و حدود مزرعه و ميزان توليد آنان در سامانه‌ي وزارت جهاد کشاورزي مشخص و تعريف شده باشد، خريداري مي‌شود و از واسطه و دلال برنجي تحويل گرفته نخواهد شد.
وي افزود: خريد توافقي برنج از کشاورزان در استان گيلان از دو هفته‌ي پيش ازجانب 2 مرکز خريد آغاز شده، اما تاکنون هيچ محموله‌ي برنجي تحويل اين دو مرکز نشده است، ليکن از آنجا که احتمال عرضه برنج ازجانب کشاورزان در استان گيلان از امروز مي‌رود، تعداد مراکز خريد در اين استان به 6 مرکز افزايش مي‌يابد.
مديرعامل شرکت بازرگاني دولتي ايران با اشاره به نياز به حمايت توأمان دولت از مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان، خاطر نشان کرد: دولت براي اين‌که از کشاورز داخلي حمايت کرده و مصرف‌ کننده نيز کالاي مورد نياز خود را با قيمت پايين‌تري بخرد، قيمت 9100 تومان را براي هرکيلو برنج هاشمي و صدري در گيلان تصويب کرده است و با عامليت اين شرکت خريد توافقي برنج را انجام مي‌دهد.
سيف با بيان اين‌که قيمت خريد برنج‌ پرمحصول با 8 درصد شکستگي، براي برنج‌هاي ندا و نعمت هرکيلو 4850 تومان و براي برنج شيرودي 5450 تومان تعيين شده‎است، افزود: تا امروز بيش از 230 تن برنج پرمحصول ندا، نعمت و شيرودي در 2 مرکز خريد در استان مازندران خريداري شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا