اخبارخودروویژه ها

بازار انحصاری در اختیار خودروسازان / افزایش قیمت خودرو خلاف اصل مشتری مداری است

به گزارش صنعت کار، سید حمیده زرآباید در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو، اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون با افزایش قیمت خودرو به صورت یک طرفه به این معنا که خودروساز در حال حاضر بدهی دارد و باید با افزایش قیمت‌ها از آنها حمایت شود مخالفت کردند به دلیل اینکه این موضوع خلاف اصل مشتری مداری و حمایت از مصرف کننده است.

درخواست افزایش قیمت خودروها یک جانبه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کیفیت خودروها و مدیریت خودروسازی‌ها تغییر نکرده و به صورت یک جانبه بحث افزایش قیمت محصولات مطرح می‌شود، گفت: از این منظر با افزایش قیمت محصولات مخالف هستیم و این موضوع در کمیسیون مورد بحث قرار گرفته امما نهایتا جمع‌بندی موضوع در دولت انجام شود.

نمایندگان دولت موافق افزایش قیمت خودرو هستند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به اینکه خودروسازان در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن بر افزایش قیمت‌ها تاکید داشتند و تعدادی از اعضای کمیسیون با این موضوع مخالف بودند، ادامه داد: برآیند صحبت‌های مطرح شده توسط نمایندگان دولت این بود که آنها نیز موافق با افزایش قیمت خودرو هستند اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به نتیجه نهایی در خصوص افزایش قیمت خودرو دست پیدا نکرده‌اند.

آزادسازی قیمت خودرو همزمان با واردات آزاد انجام شود

وی در خصوص اینکه آیا خودروسازان به دنبال آزادسازی قیمت خودرو هستند، اظهار داشت: آزادسازی قیمت خودرو به معنای تقویت بازار رقابتی است یعنی باید تعرفه‌های واردات برداشته و واردات خودرو آزاد شود، قیمت پراید را 100میلیون تومان در نظر بگیرند اما اجازه واردات خودروهای خارجی بدون تعرفه را بدهند تا مشاهده کنند کدام خودرو با استقبال مردمی مواجه می‌شود.

ممنوعیت واردات خودرو امتیاز دولت به خودروسازان

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند زیرا بازار انحصاری را در اختیار دارند و ممنوعیت واردات خودرو امتیازی است که به خودرو سازان داده می‌شود، تصریح کرد: نمی‌تواند تمامی امتیازات خودروسازان را نادیده بگیریم و تنها افزایش قیمت را که خلاف اصل مشتری مداری است مطرح کنیم.

کمبود قطعه بهانه خودروسازان برای عدم تحویل خودرو

وی با اشاره به اینکه از تیرماه سال جاری تعداد اعتراضات افرادی که خودرو ثبت نام کرده‌اند افزایش داشته و خودروسازان پاسخگو نیستند، اضافه کرد: خودروسازان کمبود قطعه را بهانه می‌کنند و خودروهای ثبت نامی را به مشتریان تحویل نمی‌‌دهند، این موضوع در حالی مطرح می‌شود که نمایندگی در حال فروش خودرو به صورت نقدی و آزاد هستند و هیچ نظارتی وجود ندارد.

بروز نامناسب رفتار از سوی خودروسازان به واسطه سود جذاب بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه به دلیل فاصله قیمیتی بازار تا کارخانه محصولات سود جذابی به وجود آمده و این موضوع باعث شده تا رفتارهای نامناسبی از سوی خودروسازان بروز داده شود، خاطرنشان کرد: مشتری مداری به هیچ عنوان از سوی خودروسازان در بازار خودرو رعایت نمی‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا